onsdag, juli 08, 2009

Hotellsängsblogging

Senare än planerat, i vanlig ordning, styrde vi mot Uppsala tidigare i dag. Vi skulle bo hos Ludde lillebror och Ida men när vi kom fram hade Ludde istället checkat in oss på Clarion mitt i stan. "Jag vill inte att du och magen ska sova på madrass", vad förklaringen. Så nu ligger vi nerbäddade i skön hotellsäng. Har haft en underbar kväll med kära återseenden. Fröken Mattsson, Johan Deris och Peter mötte upp på Plock, här mitt emot hotellet, och vi åt fantastiskt god plockmat. Har skrattat massor, mest åt/med Deris, och haft en välbehövlig update med Åsa.

När de som skulle jobba i morgon gått hem gick jag och Stefan med Ludde till Terassen för en sängfösare. Hello flashbacks. Där kunde vi sitta flera kvällar i veckan och pimpla. Det såg exakt likadant ut och hade exakt samma klientel som då. Lustigt att inget förändras. När vi gick hem över gågatan, min gamla hemadress, kom det så många minnen. Fan vad man har levt i den här staden. Jag saknar det, men skulle samtidigt aldrig vilja byta mot det jag har nu. Var sak har sin tid. Liksom.

I morgon väntar frukostbuffé. Hur gott är det inte med hotellfrukostar? Sen shopping och häng på stan innan avfärd mot hufvudstaden och Clarion Sign på norra bantorget.

Jag älskar semester.

Inga kommentarer: