tisdag, juli 21, 2009

Det finns läkare och så finns det läkare

I morse var jag uppe sju. Det har jag inte varit på fyra veckor, med undantaget de nätter jag inte kunnat sova på grund av bebissparkar. Det kändes som att gå upp mitt i natten när jag gick upp sju. Måste verkligen ha någon slags inskolningsperiod på att börja jobba igen. Nåja, jag skulle till läkaren, därav den tidiga uppgången. Det finns läkare och så finns det läkare. I dag kom jag till den bästa. Ingen annan har kunnat förklara. Ingen annan har förstått. Men det gjorde hon och jag tänker härmed kräva att alltid få komma till henne. Nu känner jag mig lugn inför graviditetens sista månader och det som kommer sen. Förlossningen. Jag funderar faktiskt inte så mycket över den och känner mig inte ett dugg rädd, inte just nu i alla fall. Att det gör ont förstår jag, men jag kan förmodligen aldrig förutspå hur ont. Då funderar jag mer över hur jag kommer att hantera smärtan. Det blir spännande.

I dag är det en till sån där grå dag. Energin och initiativförmågan sviktar. Jag vill faktiskt inte göra så mycket. Ska dock försöka få tummen ur och slutföra en del projekt. I kväll åker vi och svärisarna till mina päron i Venjan. Det blir trevligt.

Det blev ingen skrivbordslycka i går utan mest bara trafikolycka. Dels var den en olycka och dels så blir jag olycklig över att sitta i bilkö i en timme över den av turister och semesterfirande igenproppade Noretbron. Bygg en till genomfart, för i helvete! Jag har flyttat hit för att slippa bilköoer...

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag vet att du skrev om kursen i profylax och då har du säkert redan hittat boken "Innan du föder" av Anna Wilsby. Har du inte läst den så gör det! Den hjälpte mig vid min andra förlossning. Min första förlossning gick visserligen bra utan förberedelser men andra gick mycket, mycket bättre och var på ett helt annat sätt min egen.

Sofia sa...

Tack för tipset Maria, har faktiskt tänkt köpa och läsa den och nu blev jag ännu mer övertygad :)