måndag, juli 13, 2009

Hemma igen - med Bugaboo

Ja, egentligen har vi varit hemma sedan i lördags kväll, men jag har varit fullständigt utmattad och typ bara legat i sängen/soffan och glott på tv och film. Sköners.

Sista dagarna i Sthlm var riktigt bra även de. I torsdags nynnade jag på Carolas gamla "Det regnar här i Stockholm i dag", för det var precis vad det gjorde. Vi åkte ut till Solna för att fika med Anna, Anders och Jonas. Kul att se hur Anna och Anders bor! Vi frågade också ut Anders, som är barnvagnsreparatör - coolaste yrket. På kvällen hookade vi upp med Jonas igen.



Vi promenerade till Oden plan och åt italienskt. Så var det äntligen dags att få krama om Leo efter ett och ett halvt år. Underbart! Vi hängde hemma hos Patrik, en annan gammal kompis, som nyss införskaffat en fantastiskt lägenhet i Vasastan.

På fredagen beslutade vi att boka en natt till på Clarion Sign, eftersom vi inte kände oss helt klara med Sthlm. Stod stadsshopping på schemat, trodde jag ja. Det var som om all ork gick ur mig. Efter att ha köpt ett fint album till bebisen på Ordning&Reda samt varit inne i en till butik orkade jag inte gå en meter. Trugade i mig lite lunch och fick sen ledas till Brio-butiken på Norrlandsgatan som vi planerat att besöka. Sen försökte jag mig tappert på att shoppa på Zara och de andra butikerna i Sturegallerian. Men jag orkade inte, till Stefans stora lycka. Istället mötte vi upp Jonas och hans polare på Fridays i Kungsan och min energidepå fylldes på med hjälp av Strawberry Daiquiri - virgin of cource, Gravidkroppen orkade helt enkelt inte med mitt vanliga tempo. Det var skrämmande.... haha. Efter några timmar på Fridays orkade jag dock ta mig an Topshops gravidlinje och fick med mig påse hem.

På fredagskvällen åt vi libanesiskt innan vi begav oss till Fimstaden Sergel för att se Brüno. Som jag längtat sedan Borat. Sacha Baron Cohen är genialisk! Jag, och resten av den stora biosalongen, skrattade så vi skrek. Nu längtar jag redan till jag får se om Brüno.

På lördagen fanns det väl egentligen bara ett mission kvar innan hemfärd. Barnvagn. Efter konsultation med Anders var jag om möjligt ännu mer förvirrad än tidigare. Vi kollade på Brio Go, och Stefan blev frälst, men jag kände mest att det var en kopia av Buggan. Nåja, på Babyproffsen i Barkarby träffade vi en liten indier som var ett fullständigt barnvagnsproffs. Han arbetade till och med som utbildare på barnvagnar. Och han var så energisk. Vi pratade behov och funktion, längd och komfort. Hans förstahandsval var Teutonia, men de är alldeles för fula för min smak och dessutom alldeles för stora för vår bil. Hans andrahandsval för oss var Bugaboo och då var det klippt. Jag slog till på en gång och Stefan insåg nog där och då att det bara var att ge sig. Som av en ren händelse så fanns det en grå Bugga med svart topp hemma, den sista dessutom. Eftersom det är 12 veckors leveranstid så var det bara att slå till. När jag plockade på lite tillbehör som typ åkpåse och vinterhjul så slutade kalaset på runt 12 papp. Det är sjukt, jag vet, men jag är sjukt nöjd över mitt köp. När vi ändå var i gång så var det lika bra att köpa grejer till sängen; madrass, täcke, kudde, spjälskydd, påslakan, underlakan och en massa mer. Jag är en försäljares dröm, för bara indiern sa att det var något vi borde ha så slog jag till. Med hela bilen full av bebisgrejer, ordinarie packning och övrig shopping så åkte vi mot Mora.

Väl hemma kunde jag rulla in den här.




Nu vet jag inte riktigt var jag ska göra av den fram till att den ska köras på riktigt. Det känns lite vemodigt att ställa ner den i källaren, men det är nog dags att göra det nu.

I dag ska jag försöka göra någon nytta efter alla nyttiga dagar. Just nu känns det dock som om jag bara vill krypa ner i soffan, så vi får väl se hur det blir...

5 kommentarer:

Tin sa...

Sveas bugga fick stå i vardagsrummet i 6 veckor, jag satt i soffan och kollade på den medans P-å kollade på tv. Den är ju bara sååå fin!!! Grattis :)

Anonym sa...

Hoppas allt går vägen bara, det är ganska vågat måste jag säga. Att köpa SÅ mycket baby saker, redan.

Nina sa...

Vadå redan? Om 3 månader är det ju dags. Kan inte gå och tänka att något ska hända "liten", då blir man ju dum i huvet.

Tycker du gjort helt rätt i att ha shoppat baby grejer. Kanske lite DYRT men det är väl du ;).
Vagnen är vekligen inte min smak men den kommer passa fröken Westman och bebben perfekt!

Vi åker upp till Dalarna i morgon. Kanske en fika någon gång under veckan?
Kram

Sofia sa...

Tin: Exakt så ska det vara :)

Anonym: Du kan dra åt helvete från min blogg. Vad är det för en jävla kommentar? Du sitter väl där på din kammare och är missnöjd, missunnsam och dessutom feg som en jag vet inte vad.

Nina; Nej, precis, ska man kalkylera med att bebisen inte ska klara sig, eller vaddå. Vilka jävla fega anonyma nätnördar det finns.
Haha, ja det är väl lite ja. Och smaken är ju som baken.
Gärna fika! :) Vi kan väl höras över telefon?
Kram kram.

Hannah sa...

Vågat? Vadå vågat? Vad är det för jävla kommentar? I så fall är det ju vågat att köpa mat till sig själv. Synd på så fina köttbullar om jag skulle bli överkörd av ett tåg.

Skitsnygg vagn, precis som du! Köp på dig grejer för tusan. Jag ångrar att jag inte hade mer än EN pyamas till Li på bb, när han hade kissat på den fick jag ha de fula BB-kläderna.

Hoppas ni mår toppen, kom och hälsa på i dalen snart.

Puss!