torsdag, juli 30, 2009

Heltäckningsmatta

I går var vi till duktiga Maria på färgaffären och spånade färgidéer. Vi åkte därifrån med flera hinkar vitfäg till taket, som kommer att sprutmålas i dag, och något villrådiga över hur bebisrummet ska se ut. Jag hade tänkt mig ljust turkosa väggar med möbler i vaniljvitt, vilket känns väldigt unisex. Men det blir rätt kvalmigt tror jag. Det får nog bli vitt i bebisrummet också och jag ska istället rikta färgkraften mot möblerna, som ju kan få vara i starka färger. Just nu är jag också väldigt sugen på att sätta upp den här schablonen. Visst är den snygg?

Så har vi vårt sovrum. Hade tidigare tänkt mig någon häftig färg, alternativt fondvägg. Nu har jag fegat ur och kommit på hur fantastiskt fräscht det är med vitt. Enfärgat vitt. Gillar inte massa mönster och lulllull i sovrum. Bästa, bästa är att 80-talet kommer på besök i sovrummet också. Vi ska nämligen lägga in heltäckninsgmatta. Det är sååå snygga de som finns nu. Dessutom är det väldigt hygiensikt, till skillnad mot vad många tror, och bra i ett sovrum där det ju är mycket textilier. Jag är fortfarande inte helt hundra på färgen. Coolaste hade ju varit vit, men det känns lite väl vågat med tanke på att vi har katt och snart ett barn. Det får nog bli ljust grå. Måste också välja längd på luggen.

1 kommentar:

Emelie sa...

Kurbitswallisen är så cool, funderade på den själv för ett tag sedan, fast till hallen. Jag fattar eg. inte vem som köper alla tacky nalle puh wallies man ser överallt när det finns hur mycket snygga som helst!!!
Tycker att det ska vara klara, glada färger i ett barnrum!!!!

Med bägge pojkarna har jag krävt fostervattensprov(utan att vara i någon riskzon) och då passat på att ta reda på könet.

10 veckor kvar!??!!! Jag tycker det känns som om du varit gravid i flera år......... =)

Heltäckningsmatta låter som en bra idé, men för guds skull vänta till bebisen har kommit, tänk vad trist om det bli en vattenavgång mitt på nya mattan..... =S