fredag, juli 17, 2009

Fredag

Verkar som om fler såg det opassande i att skriva till förstagångsföräldrar att det var vågat att handla bebissaker. Tur att jag har så kloka läsare.... :)

Den här veckan har svischat förbi. Och jag kommer knappt i håg vad som hänt mer än att vi chillat runt och tagit det piano. I tisdags hade jag och Karin en tjejdag på stan. Riktigt trevligt! I onsdags beslutade vi sent att ta en tur på yran. Först träffade vi på Nina, Rickard och Rocky med ny stencool vagn och så klart en hel drös med andra gamla bekanta. Efter en snabb senmiddag mötte vi upp Karin och Freddan i öltältet. Mamma Karin tog en cider för första gången sedan lilla Ella kom och jag fick som vanlig ta en cola.




I går var det BM-besök och det gick bra som vanligt. Magen hade växt ett par centimeter och jag undrar jag hur den kommer att se ut när det här är över. Den är liksom så stor redan nu. "Normalt", säger BM, men det säger hon ju om allt. Efter besöket tog vi en pannkaksfrossa på Oscars följt av reashopping. Avslutade kvällen med magnifik grillbuffé hos svärisarna, Therese och Sven är hemma också och alla sex spelade kort. Kortspel är underskattat, för det är sjukt kul.

I dag är det lite av en fixardag. Jag ska äntra åkgräsklipparen nu och senare ta mig an projekt evighet - listmålning. Jag fick tristessutslag när jag målade listerna till undervåningen och det lär inte bli bättre denna gång. Ska nog ta fram något roligt, typ en gammal byrå, att dra över med vitfärgen också.

Inga kommentarer: