torsdag, juni 25, 2009

Jag checkar ut

Okej man har ju hört storys om hur jobbigt det är att vara gravid på sommaren när det är varmt. Jag har väl tänkt att jaja, det kanske är lite smått svettigt med jag trodde aldrig någonsin att det var så här. Det går liksom inte att förklara. Man vill bara försvinna från sin kropp. Checka ut. När jag kom hem i dag var jag så fysiskt utmattad att jag stupade i soffan. Sov en halvtimme, vaknade och spydde - igen (som om inte magsjukan denna vecka räckte). Trots att jag ätit typ inget på hela veckan så är jag svullen som få. Det är som att man sväller av värmen. Fick som tur av lite pepp av Tin nyss som ju var höggravid förra sommaren och vet preciiis hur det känns.

Jag har alltid tidigare sagt att jag ska få barn tidigt på året eller på våren. Nu förstår jag varför. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Eller snarare det går fortare än man tänkt sig. Så nu blir det en tidig höstbebis och jag får svettas och vara svullen i sommar. Grejen är ju att jag vet att det är sååå värt det. Det är väl det man får tänka på.

2 kommentarer:

Sol Jenny sa...

Med risk för att du vill slå mig nu... men jag säger det bara för att du ska kunna hitta något BRA med att vara höggravid i sommarhettan. Så länge barnet är i magen kan du tänka på dig själv och vara egoistisk (vilket du SKA vara, massor). Hade bebben kommit NU skulle du ha fullt upp med att se till att det inte blev för varmt, att inte getingarna kom in i vagnen, att bebben inte fick vätskebrist... osv.

Så ta hand om dig, och kom ihåg att man får klaga ;)

Kram
Sol Jenny

Jessica sa...

Själv är jag orolig att det ska bli dags på julafton eller nyårsafton! Känns också som dålig planering! =S

Hoppas att magen din blir bra snart (den "vanliga" magen)!

Kram kram