söndag, juni 14, 2009

It´s raining cats and dogs

Man skulle av min tidigare inlägg denna vecka kunna tro att det bara varit en skitvecka, men det har det faktiskt inte. Jag har mitt i all frustration hunnit med en del kul också. Lunchat med trevliga personer, shoppat lite i vanlig ordning och känt lycka på åkgräsklipparen. I fredags styrde jag bilen mot Yttermalung och blev bjuden på fika av Marit Paulsen, en kvinna som jag tycker är häftig. I yrkeslivet har jag några "mission", det vill säga rep jag vill göra eller personer jag vill göra porträtt på. Marit har varit ett sånt "mission" så jag är glad över att hon kunde ta emot mig med kort varsel i en hektisk tid. Hon åker nämligen med husvagnen till Bryssel i början av veckan.

Fredagskvällen bjöd också på invigning. Jag och Stefan hämtade upp Tobias och styrde mot Orsas nya strandrestaurang. Hans bättre hälft hade dessvärre annat för sig så det blev jag och grabbarna. Det var en urtjusig, och efterlängtad, strandrestaurang som slog upp portarna. Vi hamnade, mig ovetandes, bredvid Lassi Karonen, som tydligen är en av världens bästa roddare, och hans tränare och fick i dem ett mycket trevligt middagssällskap. Det bjöds på god mat och dryck (det sistnämnda för vissa, själv tog jag vatten) innan vi åkte hem vid elva. Då hade jag hållit igång utan paus sedan 06.30 och var alltså komatrött. Så skönt att åka hem och krama kudden.

I går var Stefan beordrad övertid och jag hade dagen för mig själv. Har märkt att jag har ett enormt behov av ensamhet, lugn och ro sedan jag blev gravid så jag tog vara på dagen. Spabesöket var ljuvligt och jag kände mig lugn och harmonisk som filmjölk när jag lämnade Mora Hotell och Spa. Efter en rejäl uppdatering av frys/kyl/skafferi åkte jag hem och plöjde veckans tidningar. Dammade också av en gammal klassiker, potatisgratäng, som var klar lagom till Stefan kom hem. Godast blir gratängen av riktig grädde blandad med två buljongtärningar samt vitlök en masse. I går serverades den med utskuren biff. Svennigt men mumsigt. I paltkoma hamnade vi i soffan framför Frozen river. Se den!

I dag är det återigen regn, som alla gnäller över. Själv tycker jag att regn är helt okej och uppskattar att man kan vara inne och hålla på utan dåligt samvete. I dag funderar jag på att baka kanelbullar. Tänk en nybakad sån med ett glas mjölk. Svårslaget. Först slavarbete i tvättstugan. Jag förstår verkligen inte hur två personer kan ha så mycket tvätt. Hur ska det då bli med tre?

2 kommentarer:

johanna sa...

haha, ja dem är ju helt klart oslagbara på många sätt ( delux band ) världsklass. Ha en fin dag kram johanna & molly

Lisa sa...

jo att hon ignorerar det märkte jag med, fast ja efteråt.. eftersom hon skrivit i journalen att han var stor men sa inget om det till mig!
man blir så less.. men ja, hoppas att ni får den hjälp ni behöver!
kram.