måndag, juni 22, 2009

Fyra dagar och typ fyra timmar...

... kvar. Sen ska jag gå på semester. Först hade jag tänkt att ha den senare men nu är jag så sjukt nöjd över att det blev dessa veckor. Jag vill nämligen helst ha semester NU. Bästa är att när jag semestrat klart så jobbar jag några veckor och går sen ner på halvtid två veckor för att sen gå hem och vara hemma ett år. Det är sjukt. Ett år. Mysigaste året med liten.

Midsommar kan sammanfattas med ordet lagom, till skillnad från föregående år. I år gick jag till exempel upp samma tid som jag gick och la mig förra året, om ni fattar. Vi började midsommar i Venjan med god mat, fortsatte i Selja, vidare till Orsa där det var festligt värre på andra sidan Blåmesvägen. Vid midnatt for vi hem men jag orkade faktiskt inte ens åka in till monsterfyllan i bygdegården hemma i byn. Spritångorna kändes ända hem så jag stängde fönstren och somnade. Konstigt nog gjorde min sambo mig sällskap, trots att han vid det laget var rätt rund under fötterna. På midsommardagen hookade jag upp med fröken Knutsson på My Sushi, som hade premiär, för en update innan det var dags för släktkalas modell större i Selja. Det var en trevlig tillställning, likt tidigare år. Hade först tänkt mig en liten utgång men ärligt talat så lockar det inte det minsta. Så det blev sängen vid midnatt även denna dag.

I går var stora umgängesdagen. Vi hade besök från elva på morgonen till typ sex på kvällen av olika människor och det gillar ju vi. Fick äntligen träffa lilla skatten Ella och så klart hennes föräldrar Karin och Freddan. Det kan bli en team det där, Ella och Stella (om vi nu får en dotter och det känns rätt att döpa henne till Stella när hon väl kommer ut). Grabbarna testade också hur det gick att få in en Emmaljunga i vår Audi. Det gick dessvärre bra så nu kommer Stefan hävda att vi inte ska ha en Bugaboo. Jag har ju haft som starkaste argument att det är bättre att köpa en dyr vagn som går in (Bugaboon) än att behöva köpa en helt ny bil.

När alla härliga människor lämnat oss i går köpte vi pizza och såg två brittiska Wallander. Konstigt nog verkar jag vara den enda som är pigg i dag. Och tur är väl det med tanke på att jag har haft fullt upp hela dagen. Tänk om typ ett dygn, då släpper jag i väg de sista texterna innan semestern på redigering. Det är underbart!

Bilder från helgen kommer inom sinom tid.

3 kommentarer:

Elin sa...

Va härligt med semester =) Vad har ni för planer? =) kramar

Emelie sa...

Jag röstar för att ni tar en Bugaboo!!!!
Jag var lite förvirrad som gravid och eftersom att jag ÄLSKAR Brios fina träleksaker i svarta boxar, så tänkte jag patriotiskt(stödja ett svenskt fint företag, bla, bla.) och köpte en Brio sing. Brios version av Bugaboo.
Dåligt val. Jag hatar min vagn och föraktar alla andra som har en sådan, typ dålig smak, jävla trash, fattar ni inte att den suger. Fastän att jag har min egen med mig när jag möter folk med likadana så spyr jag på dem. Hahaha..!!
Det har tom. gått så långt att jag ibland känner mig obekväm när folk har en bättre vagn än mig.

Så köp en Bugaboo, annars ångrar du dig säkerligen....=)

KRAM

Karin sa...

Nej inte en Brio Sing iallafall-har fått för mig att den är mindre ok-..men min Emmaljunga city är kung.
Så kanske Buggan är Drottningen?

Men Fia-läs lite vad folk som äger en Bugga tycker..Jag har läst en massa olika.
Om du skulle ha bott i Hammarbysjöstad här i Sthlm så hade du iallafall haft en.Där har ALLA en ny Bugga,och det ser för häääärligt ut:)!

Kram