torsdag, juni 18, 2009

Dan före

Skönaste är att det är ledigt i tre dagar och att jag därefter jobbar enbart fem ynka dagar innan fyra veckors semester. Det är jag i akut behov av.

I dag har det hänt en massa. Det kändes även som det var fix en massa innan vi kunde dundra in med påsar här hemma och ta midsommarledigt. Nu har vi faktiskt klarat av alla måsten; igår tog vi oss an gården, jag klippte åkern och Stefan körde röjsåg. Blev finfint. I dag körde vi turbostädning, vi är ett jävlarna team när vi sätter igång vi två. Efter det passet blev det käk och nu har vi precis avslutat nya Wallander.

Sicket väder. Men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket i år. Midsommar känns sekundärt i år. Bästa är dock att flera av mina godingar är hemma på visit. Ska till exempel bli galet trevligt att träffa Karin, Freddan och lilla nykläckta Ella. Redan i dag fick jag dock hoppa in i en av mina favoritfamnar, in i min andra Stefans famn. Lycka att han är hemma från staterna, om än bara för en vecka. Jag, min andra Stefan och Per tog en mycket trevlig lunch på Hörnan och pratade lite om morgondagen. Fest nummer tre är nämligen hemma hos Stefans päron på Blåmesvägen, just det granne med mina päron. Hade varit perfekt krypavstånd hem om det hade vari något annat år. Men i år är de ju så klart en nykter midsommar. Undra när det hände senast, i 13-årsåldern kanske? Haha.

En annan favvis som är hemma är så klart älskade lillebror med sambo. Vi fyra åker på midsommarfest nummer ett i morgon vid lunchtid. Då bjuder nämligen mamma och pappa med sällis på lunch i Venjan. Efter ett par timmar där åker vi en snabbis till Stefans släkt i Selja innan det bär av till min andra Stefan. Om det inte blir alltför sent där så kanske vi hinner med en snabbis i Selja Långlets bygdegård. Det känns dock inte som nåt måste. Är ju egentligen med i festkommittén här i byn men har tagit en liten paus på med det nu av förståeliga skäl.

Midsommardagen bjuder på galej med båda Stefans släkter hemma på svärföräldrarnas gård. Verkar som det blir ett sällskap av det större slaget som samlas där på lördag.

Nu ska jag duscha, bädda rent och sova lääääänge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fin mage! Om man får gissa så tror jag att det är en tjej =)
Lycka till!

Sofia sa...

Hej anonym. Tack för din kommentar. Det är många som efter att ha sett min mage i helgen hävdar att det är en tjej. Själv har jag ingen aning. Ingen känsla alls. Vi får se.

Karin sa...

Fia-vad fint ni har fått.I love it!!!Stella eller om det blir en Roland kommer att få det så bra hos er...:)
Tack för den godaste bullen
-och för trevligt sällsis.
Ses snart igen.Ella hälsar att du kommer att bli en bra mamma.