fredag, november 27, 2009

Barnvagn, stan och tjejmiddag

Jag kan verkligen inte sluta fascineras över hur mycket Stella gillar att sova i sin vagn. Den här förmiddagen har jag massor jag måste göra och räknade iskallt med att Stella skulle sova. Det ville hon inte utan hellre jollra med sin mamma. Jag har försökt allt - bärselen, vaggan, hennes säng, våran säng, sånger, TV - allt. Jag gick bet. På med overall, mössa och vantar. Bädda ner i åkpåse, på med sufflett. Det är ungefär två meter från där vagnen vanligtvis står till att köra ut den på altanen. På den tvåmeterssträckan somnar hon. Älskar den där vagnen! Gillar också babyalarm-funktionen på våra hemtelefoner. Man lägger bara en av enheterna bredvid henne och aktiverar funktionen. När hon knorrar så ringer det i någon av de andra enheterna (vi har typ fyra trådlösa telefoner i ett hushåll på två vuxna, ett spädbarn och en katt, yes min kille är elektroniknörd). Medan hon sover ska jag bland annat bada orkidéerna. Jag älskar orkidéer och de älskar att bada.

Om allt går enligt planerna ska Stella och jag göra stan efter lunch. Har massa saker som behöver inhandlas av typen produkter som mest kräver djupa hål i plånboken. Jag behöver både dag- och nattkräm samt rengöring och det är dyyyyrt.

Som jag ser fram emot kvällens sammanstrålning. Jag, Malin och Hannah ska sammanstråla i Älvis. Det blir glögg, mat och en massa babbel. En riktig tjejkväll och det är precis vad jag behöver känns det som. Stella får hänga med sin pappa som med största sannolikhet kommer att passa på att ha någon slags sportkväll. Vad jag erfar spelar det där blåvita dalalaget han håller på i kväll nämligen.

Nepp, orkidéebad var det.

4 kommentarer:

MondayGirl sa...

Jag behöver också ny ansiktskräm, men vill egnetligen inte köpa det just nu.
Önskar att inte alla såna där produkter (typ till kropp, ansikte och hår!) kostade så himla mycket.
Skulle gärna lägga bra mycket mindre pengar sånt.
Förresten, vad andvänder du för ansiktskräm?!
Trevlig helg!
Kram

Karin - AlicesMamma sa...

Hej Sofia!
Hoppas fredagens tjejmiddag och resten av helgen varit lyckad. Vill bara tacka så jättemycket för hjälpen med receptet på såsen och för receptet på rotsaksmuffinsen - hela kombon med lammfilén blev fantastisk! Riktigt, riktigt gott var det.

Ha en skön kväll!

ulrika sa...

Hej! Kan du inte skriva upp receptet på rotsaksmuffisarna,verkar jättegott. Och jag håller oxå med om de där stora uppslagen med alla- hjärtansdag-hälsningar är too much.Som att linda in kokosbollar i sirap och pudra med florsocker!/ulrika

Emma H sa...

Underbart med en liten tjej som älskar vagnen! Vincent har aldrig varit någon åka vagn-gillare, vilket slet en del på både tålamod och rygg länge, tills han fick sitta och titta framåt. Sedan dess är det okej, inte mer.