tisdag, november 24, 2009

Färsk sparris!

Jag kommer ihåg det stora nöjet i att fylla i så kallade mina kompisar-böcker när man var liten. Oj vad vi fyllde i sådana. På frågan om vad jag hatade svarade jag vid ett tillfälle; krig, bönor och sparris. Haha. Well, tiderna förändras för numer är sparris bland det absolut bästa jag vet. I dag blancherade jag färsk grön sparris och serverade till ungsbakade laxfiléer och en syrlig citron- och basilikasås. Gudarns vad gott det var.

Efter att Stella rullats ut på altanen i förmiddags så sov hon fyra timmar. Hello "få saker gjorda"-tid. Sen åt hon länge och väl och somnade om i ett par timmar. Det har således varit en rätt produktiv dag och inte bara bebismys och SATC. Nu är det så att hon är en riktig kvällsbebis och är ofta vaken från sex, sju till läggdags vid tolv. Och då är hon glad och nöjd. Tack Gud för snällaste bebisen.

Inga kommentarer: