torsdag, november 05, 2009

Bra på mingel

I går var det exakt tre år sedan jag i kön till Lilla Krogen blev kär i en viss blond elektriker. Tänk var tiden går snabbt och vad mycket som kan hända på tre år. Sjukt. Gårdagen började med att det ringde på dörren och där stod ett blomsterbud till mig från den där blonda elektrikern som jag träffade för exakt tre år sedan. På kvällen åt vi en utsökt biff med tillbehör och jag fick ett halvt glas rödvin. Vilken lycka det är att kunna äta blodigt kött och dricka lite vin igen! Livsnjuteri.

I går kväll var det även dags för Stellas första premiär. Passande nog så var det den nya barnbutiken Toddler i Mora som hade förhandsöppning. Det är vår kompis Kattis som står bakom Toddler och hon hade verkligen gjort i ordning en superfin butik där vi kommer att bränna lite stålar på grejer. Började redan igår med att shoppa en lattehållare till Bugaboon. Det var ett måste, hehe. Fick även med mig lite annat smått och gott hem. Stella skötte sig exemplariskt, i vanlig ordning. Hon sov, alternativt halvsov, och var vaken och nöjd ett kort tag. Inte ett pip. Vad har vi gjort jag och Stefan för att förtjäna detta? I natt sov hon halv ett till kvart över åtta, då jag fick väcka henne. Livet med nyfödd är underbart och jag har sällan varit så utvilad eftersom vi bara sover och myser hela dagarna. Gudars vad jag älskar lilla Stella.


Premiärklädd.


Älskar dessa strumpbyxor... sånt jag var och fingrade på under graviditeten men inte vågade köpa. Jag borde ha följt min känsla, för innerst inne visste jag att det var en flicka i magen.

Har tänkt åka ner på stan hela veckan men kommer alltid fram till att det är mysigare hemma. Så var det även tänkt i dag men vem vill ge sig ut i snöstorm när man kan ligga och kramas inne?

Stella sover någon slags middag och jag kollar på datorer. Tänkte köpa loss min jobb-Mac men kom fram till att det var alldeles för dyrt. Plus att den jag har ändå är 1,5 år gammal. Det får bli en ny, helt enkelt, och självklart en Mac. En ny PC har vi redan. Jag provkörde den på BB och aldrig mer säger jag. Förstår verkligen inte hur man kan välja PC när det finns Mac. Det är som att Mac:arna är så mycket mer kloka. Och lätta att förstå sig på. Det är aldrig något fel på dem och så är de sjukt snygga. Smakar det så kostar det, dessvärre. För de är ju mycket dyrare än PC också. Men håller bättre, inbillar jag mig. Det blir nog den nya varianten av den MacBook jag har. Den här. När jag började kika runt blev jag dock galet sugen på en MacBook Air. Kolla snyggningen här. Men nästan 18 tusen är ju lite saftigt... Beslut och beställning sker i eftermiddag.

5 kommentarer:

MondayGirl sa...

Den här är väldigt lik MacBook Air fast lite mindre air:ig, haha...

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTAyNTQwMDc

... fast du har säkert koll =)

Söta kläder på Stella!
Kram

Jankan sa...

Fia! Kolla MediaMarkt, dom säljer MacbookAir för 13000:- ;)

Therese Croner sa...

Hej gumman! Stella är så bedårande! Klart du vill va ifred med henne...usch, jag gillar inte heller folk som stövlar in, herregud, man kanske står naken, hahahaha, och den härligheten vill man kanske inte dela med sig till vem som helst! Längtar efter att få höra din och Stellas sköna stämmor genom luren :-) Puss puss

Sofia sa...

Tack för tipsen tjejer! :)

Therese: Ja, jag har visat mig ofrivilligt lättklädd för folk som stövlat in här. Ruskigt otrevligt.
Vi längtar efter er också. Hörs snart gumman. Pussa på Joar från oss.
Kram.

Emma H sa...

Älskar också sådana där ankstjärtsstrumpbyxor, de är helt bedårande (för att använda ett ord jag aldrig gör annars). Jag har faktiskt köpt ett par en gång, kunde inte låta bli - i första present till min kompis dotter som är bara en månad äldre än Vincent.

Mmm, en Macbook ja, jag har dregglat länge över dem... men speciellt nu när vi sitter med de här nya skit-PC på jobbet (Yvonne fick ett riktigt åskväderutbrott häromdagen). En Macbook Pro skulle passa fint hemma på mitt skrivbord.