fredag, augusti 14, 2009

Värsta bästa

Det är verkligen världsklass att ha en blogg där man kan ventilera och ställa frågor för man får ibland så kloka svar. Tack för alla kommentarerna! Börjar ana att det nog är förvärkar för den där smärtan i livmodern har satt in även under dagen. Känns lite tidigt i vecka 33 men vad vet jag. Vi konstaterade under middagen att båda vi två, våra syskon och även föräldrar är för tidigt födda. Ludde lillebror så tidigt som i vecka 32. Mamma har konstaterat flera gånger att jag hade fått redan om det var som när hon fick Ludde. Jag har kontrat med "Ja, och det är ju inte så stora fel på honom". Haha (bör tilläggas att han alltså är helt hundra och aldrig haft några svårigheter trots tidig start).

Känns som att det gått inflation i "Nu är det fredagsmys"-sången. Men den passar ju rätt bra. Vi (läs: jag) dammade av en gammal 80-talsklassiker till fredagskäk; curryfläskfilé med banan och jordnötter i ugn. Gräddigt, ostigt och gott. I alla fall ett tag till jag mådde illa. Efter det fick jag en sjukt välbehövlig massage på två timmar medan vi såg en film. Mys.

I morgon är det stora kalasdagen och festligheterna avlöser varandra. Först ut har vi Stefans kusins Dennis sons dop. Snabba puckar sen, hem och byta om till partystassen och Anders 30-årskalas i bystugan. Benny tyckte häromdagen att 25 personer skulle ha förkrök här. Det tyckte jag och Stefan lät sådär så det hela är flyttat till Proppe, puh. I morse var Benny desto gulligare när han messade att det skulle komma en till gravid på festen, så att jag inte behövde känna mig ensam. Haha.

2 kommentarer:

Karin - Alicesmamma sa...

Kan nog lugna dig med att det inte är så ovanligt med förvärkar i den vecka du är, de kan börja runt v 32. Iom att du är förstföderska ska livmodern träna ordentligt så att den fattar vad som är på G en vacker dag. Du kan (vilket jag absolut inte önskar dig...)trots förvärkarna redan nu gå över tiden, så bebisen är nog en bit bort än iaf. Tänkte skriva att jag hoppas du kommer över till v 37 så att du iaf får föda i Mora men sen kom jag på den tråkiga nyheten häromdagen :(. Men för den lill*s skull så tycker jag allt den kan stanna liiite till, visserligen så är allt "färdigt och klart" nu, men nu ska den ju gotta till sig lite och få lite hull på kroppen :)

Tina sa...

Det låter absolut som förvärkar och fortsätter det så, bör du låta bm kolla så att livmodertappen inte är påverkad...själv blev jag inlagd i Falun i 5 v när det började sådär i v 30...Vila så mkt du kan ! Och lycka till, för snart är det dax.