tisdag, augusti 18, 2009

Dagens roligaste...

... alla kategorier var när jag fick syn på min gamla DT-kollega Peter när denne var på väg in i stadens pizzerior. Jag tvärstannade Audin och mullrade in med magen och det blev kramkalas. Peter kan man skratta sig harmynt åt/med och det har jag gjort förr om somrarna när vi jobbade på Dalarnas Tidningar.

Det var också roligt när de som jobbade i pizzerian ropade mitt namn, "Sofia kan du ost på engelska". "Eh" svarade jag. Det var en engelskspråkig kund som ville ha en pizza med många olika sorters ost och det slutade med att jag fick översätta de pizzor på menyn som innehöll just mycket ost. Vardagskomik.

Nu ska jag skriva ett kort till svärfar och sen åka och äta tårta.

2 kommentarer:

Sol Jenny sa...

nämen... var peter Svensson i farten??! Nästan värt att ta en rundtur och leta... :)
Hälsa om du ser honom igen.

Tjing

Sofia sa...

Haha, jag ska hälsa.