tisdag, augusti 11, 2009

Och magen den växer...

... så det knakar, som synes. Hur ska det sluta? Åtta veckor kvar. Peppar, peppar så är den bristningsfri (jag vet att de kommer på slutet) och jag smörjer med havandeskapsolja flera gånger per dag. Magen kan dock vara hur stor som helst, det spelar ingen roll för jag älskar den. Nu har jag börjat känna när bebben hickar, och det är ofta. Det tickar i hela magen.
Här har vi en liten egovägg. Lustigt det här, för jag skulle aldrig få för mig att stå och posera i trosor och bh annars. Men när man är gravid känns det helt okej.






Hur mycket jag än älskar magen så längtar jag ju sjukt mycket efter bebben. I går kom fina grannarna Maria och Per hem från semestern på Tjörn. De kom in med bebisens första present. Maria och jag var rörande överens om att vi öppnar nu. I ett sött litet paket låg denna underbara porslinsskål för nappar. Jag älskar den! Väldigt pedagogisk också eftersom barnet, när det blivit lite större, själv kan ta nappen som sitter i hålet. Praktiskt också eftersom man vet var man har alla nappar. Tack!

6 kommentarer:

Sofia sa...

Halloj bruden!
Förstår att du poserar, du e ju jätte vacker ;-)
Ser framemot att få följa dig & din familj framöver.

Kram Sofia N

Mooona sa...

Va härligt bara 8 veckor kvar.. -minns iallafall att den tiden var trevligast iomed att barnet blev mycket mer närvarande.
Dessvärre var de sista 4 veckorna väldigt jobbiga, då man ville att den lille skulle komma ut el pronto!! :)
Din mage ser i mina ögon just nu ut som en "tjejmage".. skall bli jättespännande att se vad som kommer ut till världen åt dig å Stefan.
tjinghopp

Jessica sa...

Vad fin du och din mage är!! =) Spännande nu när det närmar sig! 8 veckor går fort!!

Sv: Du får komma och rida sen när bebben har kommit och du känner dig redo! Hästar finns det i överflöd och snälla sådana också! =) Jag och magen mår bra! Nu börjar den faktiskt att växa lite och det sparkas även en hel del! Är jättemysigt! =)

Kram kram

Tin sa...

Du är så fiiin! Snart har Svea en lekkompis :)
Imorgon ses vi :) Kram

Alex sa...

Åh så fin du är!! Nu får du fortsätta servera oss med lite bilder så vi ser vad som händer de sista veckorna. Häftigt! Just den där skålen (plus en tuff napp) och en till skål i samma stil men med plats för pengar fick Linas lille Fred i doppresent av mig och Tompa. Så himla fin! Vill ha dem själv! haha. Vore lite psycho va att köpa grejer innan man ens är preggo. haha.

Sofia sa...

Vad snälla ni är. På riktigt blir jag faktiskt glad, eftersom jag haft lite svårt att acceptera min "nya kropp", ja alltså allt utom magen.
Jag ska bli bättre på att lägga ut bilder Alex.