fredag, augusti 21, 2009

Fredag igen

En vecka till har gått. En vecka närmare BF. Underbart att tiden går så snabbt! Ska bara jobba fyra veckor till nu, halvtid. Sen är det väntan. Vecka 34... kändes som mil iväg den 31 januari när det blev plus på stickan.

I går var det en härlig dag med mor. Som vanligt nuförtiden så var jag entusiastisk och och tänkte i dag klarar jag många timmars shopping. Well, det blir ju inte riktigt som förr, då jag kunde gå långa shoppingpass utan problem. Jag minns en gång då vi var på i Cebu city på Filippinerna och jag släpptes in i det största shoppingscenter jag någonsin sett. Vi snackar typ tio plan där varje plan var som en fotbollsplan. Tolv timmar senare hämtades jag upp i taxi. Då hade jag med mig två rosa resväskor som jag "tvingats" handla för att få med mig alla påsar (det bör tilläggas att det var löjligt billigt). I alla fall så hade jag inte ätit eller druckit under den här tiden för att spara tid. Här bör det tilläggas att det i januari är uppemot 40 grader varmt och väldigt hög luftfuktighet på Filippinerna. I taxin tillbaka på hotellet tappade jag färg och domnade bort. Mamma fick stanna taxin vid ett supermarket, lägga mig bak i taxin och hälla in Coca Cola i munnen på mig för att jag skulle vakna till. Så var det inte riktigt i går.

Vi skrotade Uppsalaplanerna av den enkla anledningen att jag aldrig skulle orka, plus att vi kom fram till att det skulle bli billigare i Valbo. Det blev många timmar på Ikea innan vi rullade ut två överfulla vagnar till bilen. Vi konstaterade att vad man än handlar på Ikea så känns det alltid som man får massor för pengarna. Gårdagens bästa köp för min del är definitivt lampan PS Maskros, 85 cm i diameter, som kommer bli ett tjusigt smycke i vårt trapphus när det blir klart alldeles snart. Ett annat bra köp var en ny matta till köket. Ska lägga upp bilder! Fick också med mig 60 galgar hem. Vi har haft en liten diskussion här. Något som kan störa mig kopiöst mycket är nämligen udda galgar. Jag vill ha lika samma galgar i en garderob och definitivt i ett dressingroom där ju galgarna syns. Stefan tycket som vanligt att det är onödigt att köpa nya galgar när vi redan har så många, men i går var ju inte han med så det blev ett 60-tal nya vita fina trägalgar.

Efter Ikea stod en obligatorisk spaning i köpcentret bredvid. Mamma hatar att vara där och tyckte att det var positivt att jag dels inte kan köpa en massa kläder eftersom jag inte får på mig dem och dels att jag inte orkar gå särskilt länge innan jag får ont/blir trött. Mycket riktigt så tog det inte särkilt lång tid innan vi kunde åka hemöver. Det blev ett stopp i Falun på Babyproffsen och en spontanfika på Wayne´s som kostade 200 riksdaler i p-böter. Jävla skit!

Hemma igen slet pappa och Stefan med den sista microlitväven på väggarna (man har det under färgen för att få en bra och hållbar vägg). Nu ska alltihopa grundmålas och sen färdigmålas. Räknar iskallt med att vara klar till på typ måndag.

Nepp, nu ska jag sticka på reproteruppdrag. Härligt att det är fredag och att den den hemska värmen som kom temporärt igår har försvunnit, I like it cold.

2 kommentarer:

Johanna.S sa...

Håller så fullständigt med om galgarna. Jag har också köpt på mig en uppsjö av galgar på ikea, för som sagt va det ska se snyggt ut och hänga på lika höjd osv, det ser ju så mer organiserat ut. Tack för att du gillar det jag syr, jag ska beställa lite mer tyger som passar för pojkar, så jag syr så gärna, om du vill handla lite sen. Ni vet alltså inte vad det är för en liten krabat i magen!? ha en bra dag! kram

Dvärgis sa...

Självklart ska galgarna vara lika hälsa mannen det från mig. =)