lördag, augusti 08, 2009

Plötsligt händer det.

Kakelsättaren kommer och lägger mjukfogarna! Hurra. I morgon ska jag inviga min nya lyxiga dusch med sånt där megastort duschuvud. Jag älskar verkligen att duscha. Det är en mani jag har. Nu under graviditeten har jag tagit det hela till nya nivåer. Jag duschar minst två, men gärna tre, gånger om dagen. Stefan tycker att det är lite överdrivet med detta duschade hela tiden men det tycker så klart inte jag.
Jag har en del duschminnen faktiskt och kan drömma mig tillbaka till tiden på storgatan i Uppsala. Då var jag kombo med Leo, vi delade en helt nybyggd trea i gamla mejeriet. Medan alla andra studenter levde i sunkiga studentkorridorer på miniytor hade vi en jättetrea som bland annat innehöll ett badrum som var lika stort som just ett studentrum. I det fanns det en ångbastu med en dusch som ett vattenfall. I duschen kunde man lyssna på radio och även svara i telefon eller släppa in folk i porten. Det fanns även fot- och ryggmassageduschar att dra igång. Det var nog här jag lade grunderna för mitt svåra duschberoende. För jävlar vad jag duschade. Bäst var det innan utgång (det vill säga tre, fyra kvällar i veckan). Leo brukade fråga om han kanske kunde få använda sitt badrum någon gång. Åh, vilka flashbacks jag fick nu, från tiden från Storgatan. Vilket liv man levde.

Nu ska vi dra ner på stan och hooka upp med fina Matilda. Gissa vad jag ska göra först? D U S C H A! Vad annars? ;)

Inga kommentarer: