fredag, februari 01, 2008

Och träningen går bra

Lyxigt att krypa ner under fluffigt duntäcke med kelsjuk misse i trekvart. Anledningen stavas återhämtning. I morse stod jag redo vid vallaboden 08.15 med ljusblå skidor med blommor på. Som tur var slapp jag valla själv. Efter några ynka timmars sömn kände jag mig sådär sugen på skidåkning men kors i taket - det var kul. Inte till en början när jag stapplade runt på bakhala skidor utan teknik men sen, sen när man lärt sig lite och kommit in i takten. Efter 2,5 timmar med min grupp och norska hurtbullen Unni som lärare åkte jag hem och åt som aldrig förr. Faaan va man blir hungrig. Sen kom frossan och tröttheten och då var det bara att krypa ner. Nu känne rjag mig redo igen och det är tur det för det står ytterligare ett pass i spåret på schemat denna eftermiddag. På med all utrustning igen och jag är off for skiing.

Tänk, tänk om jag verkligen kunde fastna för det här på riktigt och hitta en träningsform jag gillar. Kombon är perfekt - frisk luft och inte allt för mycket flås. Nu kör vi!

Inga kommentarer: