måndag, februari 11, 2008

En lugn, skön och härlig helg

Även denna måndag känner jag mig sjukt pigg och fräsch. Helgen inleddes i fredags med att jag fick lov att jobba kväll. Uppdrag: konferencier för "Gör om mig" på Mora Parkens modeshow Stil 08. Ett kul uppdrag, inte minst för att de som blev omstylade blev sjukt bra. Halv nio var jag klar, vrålhungrig med stark längtan hem till soffan. Hemma passade Stefan upp med mumsmat och vin. Därefter blev det lite Let´s´Dance och tidig sänggång.

Det här med att gå upp tidigt på helgmornarna är det bästa. Helgen blir ju så mycket längre då. Stefan och grabbgänget hade planerat skoteråkning i det superhärliga vädret. Själv gick jag 1,5 h powerwalk innan frukost och såg fram emot en dag för mig själv. Gjorde en runda på stan, nyttjade lite presentkort och avslutade med shopping åt Ramses. Han fick en jättebruk med favvissnackset. Efter att ha matat honom med säkert 15 godisar kollade jag på baksidan av burken: "rekomenderat dagsintag 2-4 tabletter". Tyckte att han såg lite konstig ut. Stackarn blev överdoserad.

Lördag kväll: middag och bowling på Orsa Bowling med svärföräldrarna plus sambo. Jag var ganska bra och kom tvåa efter Stefan. Efter mtachen vankades det fika hos mor och far på Blåmesvägen. Fika blev vin, ganska mycket vin. Efter en trevlig kväll var jag lite småsnurrig, inte van vid vin. Haha.

I går hade jag och svärfar bokat skidåkning. Stefan stack på bortamatch med innebandylaget och jag och Folke vallade skidor. Eller det var mest Folke som vallade, jag tittade på och ställde dumma frågor. Turen gick från Eldris, till Hökberg, och tillbaka igen. Till en början var det jobbigt men sen var det underbart. Faktiskt. Efter två kilometrar backe innan Hökberg var jag rejält slut i både armar och ben så en fika satt fint. Vi var riktigt Svensson-mysiga och skrev till och med i gästboken i Hökbergs servering. På tillbakavägen kände jag mig så stark. Hade nog kunnat åka ett helt vasalopp men nöjd emig med två mil. Känslan när man ställer sig i duschen efteråt är oslagbar.

Eftersom det bowlades i lördags så såg jag inte Melodifestivalen förrän igår. Vad ska man säga? Face 84 var kanske det mest b-iga jag sett på väldigt länge. Den där snubben från Färöarna? Suzzie Tapper (bara det att stava Suzzie med z). När man trodde att man sett det allra värsta så dyker han upp. Christer Sjögren himself. Jag saknar ord. Det var det värsta, mest smaklösa skit jag sett.

Snart kommer inte Stefan J utan Stefan T och äter lunch med mig. Dubbelt hurra. Stefan är hemma från USA och ingen är gladare än jag. Nu ska jag styra upp nåt smarrigt till lunch.

Inga kommentarer: