onsdag, februari 27, 2008

Lugn och ro

Igår tog jag ett mycket klokt beslut - att arbeta hemifrån på förmiddagen idag. Det är så skönt. Lugn och ro. Bara några få som ringer. Inga som kommer in. Mitt eget homemade kaffe. Det finns många fördelar. I eftermiddag ska jag med största sannolikhet fara till byn som gud halvt glömt bort, Älvdalen. Det ska bli finfint med en liten utflykt i finvädret. Hoppas att Malin har tid för en kopp kaffe.

Jag har skönt spänn och kläm i kroppen. Körde en riktig genomkörare igår trots att kroppen forfarande var lite seg efter Vasan. Gick först på ett 60-minuters spinningpass med 60-talstema. Riktigt kul och jävligt jobbigt. Därefter hade min kära mor bestämt sig för att komma till gymmet och köra Core. Jag var inte sen att haka på ett 30-minuterspass. Men jävlans vad ont i de stackars magmusklerna jag fick. Måste verkligen gå oftare på Core. Slutligen bestämde vi att jag skulle visa mamma hur crosstrainern fungerar, när vi liksom ändå var där. Jag passade då på att springa lite på löpbandet. Efter 1, 50 h tränings var det rätt skönt att åka hem och njuta av den himmelskt goda färska lax jag varit och köpt i fiskdisken.

Nu ska jag redigera morotsrecept och sen knäcka som pr-konsult. Variation is the shit!

Inga kommentarer: