torsdag, januari 11, 2007

Hemma!

Så där ja! Då var man hemma igen. Efter en helt fantastisk vistelse i Indien. Mer om det vid ett annat tillfälle.

Efter en jävligt lång resa kunde vi äntligen landa på Arlanda. Och framförallt fick jag äntligen komma hem till Stefan. Det var den största lyckan. Igår hade vi en supermyskväll. Som jag längtat efter det! Nu kan jag knappt bärga mig tills arbetsdagens slut så att jag får mysa ännu mer. Jag är som en fjortonåring, jag vet, men det kan inte hjälpas. Jag är kär! Så in i fan.

Morgonen började på Mora Hotell och Spa där det var företagarfrukost. Det var en väldigt trevlig tillställning med frukostbuffé och efterföljande föredrag. En del var roliga att lyssna på och en del mindre roliga. Det är företagarfrukost en gång i månaden och jag är alltid garanterat yngst och garanterat mest blond, men hey - I like it.

Som vanligt så har jag och Johnny belutsångest var vi ska äta lunch någonstans. Efter att ha ätit kyckling och fisk i olika indiska tappningar i två och en halv vecka så ser jag fram emot husmanskost. Idag lurar jag på om det blir spenatsoppa med äggahlvor och efter det pannkaka. Mumsfillibabba.

Egentligen så borde jag inte sitta här och blogga, har en så stor bunt papper att ta tag i att jag får ångest. Ska beta av det i eftermiddag. Dvs senare. Ett nyårslöfte är att inte använda mig av begreppet senare när det gäller saker som man egentligen borde ta tag i. Jag mjukstartar dock med att bara göra det lite senare. Hehe.

Senare (haha, i det här sammanhanget ok med senare) så ska jag hem och titta på alla mina vackra indiska inredningsgrejer jag köpt. Jag har redan lagt på det exklusiva överkastet i bla cerise med handpåsydda broderier och grejer på sängen. Finfint! Men det är mycket annat som ska få sin plats i min lilla lya. Det är så roligt! I helgen ska jag titta på tapeter till den fondvägg som ska upp. Jag funderade först på nåt medaljongaktigt men har kommit på att det ska bli något mer enkelt. Typ som ränder. Ränder med guld i på något sätt. Jag har en vision, hoppas att det finns tapeter som lever upp till det. Vidare så ska jag införskaffa en 32 eller 42 tums plasma som ska pryda den nya väggen. Jag måste också bege mig till ikea inom en snar framtid och införskaffa lite smått och gott. Först och främst blir det dock ett besök på den i särklass bästa second hand-butiken Kompaniet. De har såå snygga möbler där. Och jag ska fynda!

Idag ska jag ge mig ut på en liten snabbtur i Moras väldigt få butiker. Jag såg en såå snygg vit tröjklänning i ett skultfönster när jag rusade till jobbet i morse. Den kommer matcha min bränna perfekt! Vidare så är jag sugen på nya jeans. Men hur kul jeans har JC liksom?

Nej.. nu ska jag rusa på lunch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen kan man kommentera inläggen. ;) Jag har betat av sminkningen, men nå längre än så har jag inte kommit sedan vi lade på. Kan du inte lägga ut lite bilder på läggan här i bloggen? Och från India?