torsdag, januari 25, 2007

Torsdag.

Jag har alltid och kommer alltid att älska torsdagar. Det är den bästa vardagen (alltså kommer fredag, lördag och söndag före på listan egentligen). Idag har jag firat torsdag med att trycka i mig pannkakor. Det blev en del. Nu är jag väldigt mätt. I morse var det -24 grader i Långlet. Alltså svinkallt. Både inne och ute. Jag tvingade ner Stefan i källaren för att elda så att hans lilal frusna tjej kunde gå upp ur sängen och duscha sitt väldigt långa och väldigt tjocka hår. Stefan är världens snällaste, det är han verkligen. På lunchen var jag också, för att slippa skaka av köld hela tiden, ett par ullstrumpor och ett par fleecesulor. Ullstrumpor är det som gäller för oss frysningar har jag hört, och inte bomull. När jag kom tillbaka till redaktionen slet jag av mig mina kalla strumpor och satte på de nya i ull, stoppade i fleecesulorna i stövlarna och ja - jag har blivit varmare. Perfekt.

Egentligen skulle vi ha åkt till Stockholm på kärleksresa idag. Jag skulle nämligen göra en intervju. Men det blir inget av med det och det känns för jävla tråkigt. Istället får vi vara kära hemma, och det går ju bra det med. På lördag är det dessutom 30-årsfest. Kan fortfarande inte fatta att Malin fyller tant men hon är ju född 1977 så det måste stämma. Det ska bli väldigt roligt att åka till Näset och gå på fest!

Nu väntar en möteseftermiddag. Först ut är Dalarnas Försäkrningsbolag. Måste rusa dit nu!

Inga kommentarer: