onsdag, januari 17, 2007

Fröken frys

På grund av min ickefungerande hårtork i morse så fick jag kraftig frossa vid tio. Det kanske bör tillskrivas att jag inte var särskilt varmt klädd. Det var inte mycket mer att göra än att åka hem och svira om. Av med klänning och tunna nylonstgrumpbyxor. På med jeans, extrastrumpor, tröja 1, tröja 2 och kavaj. Toppade det hela med en tjock gräddvitguldig halsduk runt halsen. Den kommer sitta där hela dagen. Nu har jag börjar hitta tillbaka til lordinarie kroppstemperatur.

Idag ska jag och Stefan kolla på soffa. Det går inte att mysa i Stefans nuvarande soffa. Den är alldeles för liten och obekväm. Vi har storslagna planer för soffan. Den ska vara stod, djup, hög och ha en sån där grej ut som man kan ligga på (just nu har jag glömt vad det heter). Även fast Mora inte svämmar över av roliga möbelaffärer så står vårat hopp till Mio. Vi fick lite inspiration igår när vi såg Bygglov, för där hade de en sån där stor härlig soffa. Nån förresten som vet nån bra hemsida med soffor?

Efter soffspaning blir det thaimat, jag längtar för jag älskar min egen thaimat. Till lunch lurar jag på en laxburgare. De serveras idag på Claras. Nu ska jag bara få med mig Johhny dit. Vilket kan bli svårt. Han vill nämligen alltid äta mkt mer än vad jag vill och väljer således bufféställen. Men jag ska göra mitt bästa för att få med honom. Är hungrig som en varg redan nu!

Inga kommentarer: