måndag, januari 29, 2007

Blommor!

I november skrev jag ett reportage om lille Henrik. När Henrik föddes fungerade inte hans njurar så han fick bo på sjukhus. Efter nåt år fick han en ny njure av sin morbror. Transplantationen var den första i världen mellan ett barn och en donator med olika blodgrupper. Det här är en väldigt fin historia och Henrik är idag som vilken levnadsglad 3-åring som helst. Faktum är att han är en av de härligaste ungar jag någonsin träffat. I alla fall så tog jag en del bilder på Henrik och hans familj. Innan jul kontaktade Henriks morfar mig och frågade om jag kunde göra stora utskrifter på några av bilderna som de sedan skulle rama in och ge bort i julklapp. Givetvis hjälpte jag till med detta. Idag kom Henriks morfar in med en häärlig bukett blommor till mig som tack för hjälpen. Jag älskar blommor och blev väldigt glad. Det piggade också upp måndagen :)

Inga kommentarer: