måndag, januari 22, 2007

Rolig och slitsam helg.

Vips så var helgen förbi. I fredags var det ju min födelsedag, en väldigt bra födelsedag både privat och på jobbet. Jag fick en väldigt lång och väldigt bra intervju med Mora IK:s tränare Harri Rindell. Jag trodde att han skulle vara en butter gubbe men icke! Han var supertrevlig och avslappnad. Jag trodde intervjun skulle ta en timme. Den tog typ tre, men då pratade vi om mycket som inte hade med själva intervjun att göra. På fredagskvällen åkte jag och Stefan på födelsedagsmiddag till mamma och pappa. Det var trevligt, även om jag var dödstrött. Pappa fyllde ju också år och jag fick i panik rusa ut på stan innan stängning i fredags för att köpa present. Det blev exklusiva chokladpraliner och systembolagets dyraste rödvin, haha, det var faktiskt det dyraste som de hade. Av mamma och pappa fick jag ett par riktiga vinterskor, som jag önskat mig. Det var en finfin present.

På lördagen var det dags för tv-inspelning. Mini me frös så mycket att intervjun istället genomfördes på Mora Hotell och spa. Vi fick varsin badrock och en kamera uppkörd i ansiktet. Jag var svinnervös för det är ju inte varje dag man intervjuar på engelska och dessutom i tv. Det gick något så när i alla fall, även om jag vanligtvis talar bättre engelska. På kvällen åt vi middag med skådisarna men de lämnade tillställningen redan vid elva. Då drog jag och produktionsteamet vidare till Lilla Krogen och där var det glatt. Världens snällaste Stefan kom och hämtade mig vid två och det är outstanding att krypa ner bredvid honom. Det var så outstanding att vi inte somnade förrän sex på morgonen. Och vaknade halv tio. Det var mao en dödstrött produktionsdag igår. Jag fick en intervju med Richard "Hajen, 2, 18 meter lång, också. Han hade specifikt sagt att han ville att jag skulle intervjua honom så jag fick komma till hans hotellrum och hälsa på honom och hans tervliga fru. Jag höll på till tolv igår och skrev, somnade ett och har alltså sammanlagt sovit sju timmar på två dygn. Bra jobbat Sofia!

Nu har vi äntligen skickat tidningen till tryck. Nu ska jag göra mina anställdas löner och sen ve och fasa ska jag åka och kolla blodtrycket. Sist de mätte, när jag skulle få nya p-piller hade jag nämligen för högt. Jag tror dock att det beror på att jag stressat ihjäl mig den dagen så jag hoppas att det är bättre idag!

Ikväll blir det supermyskväll. Vi har inte myst tillräckligt i helgen så jag ska idag åka och hyra en film, laga thaimat och bara krypa ner under ett king size-täcke med min älskling. Guud vilken härlig måndagskväll.

Inga kommentarer: