söndag, april 29, 2012

Vintern rasat...

Som jag väntat på det här vädret. Sol inne, sol ute, sol i hjärta, sol i sinne. Helt lovely!

Helgen har gått i ett rasande tempo, vilken tur då att det är två dagar helg till. Har sett till att vara ledig i morgon och på tisdag.

I fredags fick vi finfrämmande av mina kollegor Nina och Emma med barn. Bilder ser ni på Emmas fantastiska blogg här.

I går skulle maken på nån slags femkamp med sitt gamla fotbollslag. Jag och Stella passade på att haka på mormor och morfar till Falun. Ska visa er min mors färdigheter inom broderi nån gång. I går var det vernissage för en utställning hon visar sina saker i på Dalarnas museum. Vi var där och hann även med en del shopping. Mest till pappan, faktiskt.

Somnade tidigt igår och vaknade upp till denna fantastiska dag. Stella ville ut redan efter vällingen och satte på sig vinterstövlar och trenchcoat och stövlade iväg till sandlådan. Jag joinade med en kopp kaffe och tidning. Efter ett tag väckte vi upp pappan och tog en cykeltur ner på stan. Shoppade lite på Åhléns, åt lunch och njöt av vårsolen. Cyklade hem igen och här är vi nu. Ska fixa lite käk och sen bär det av på femårskalas till Freya. Härliga söndag!

Inga kommentarer: