måndag, april 23, 2012

Helgen helg

Ny vecka, gråmulen och dan. Men jag känner mig glad ändå. 

Helgen var trevlig. I fredags lagade jag god mat och senare på kvällen fick vi besök av Jenny, Jerker och lilla Molly som är så söt att det inte är klokt. 

I lördags mötte jag och Stella upp Bella, faster till Marias kids, Melker och Lova på Lekkompaniet. Vi hade det skoj, inte minst barnen, och de är så söta tillsammans de där tre att det inte är klokt. Ska skriva lite mer om vad jag tycker om såna där Lekland, eller snarare om vad jag tycker om ouppfostrade ungar på Lekland, i ett senare inlägg. 

På eftermiddagen bakade Stella kokosbollar med sin far. Hennes pappa kallar det för negerbollar men jag tycker inte att det är riktigt okej. Hur som helst så var det en kladdig historia men de blev farligt goda. 







Lördagkvällen bjöd även den på god mat. Vi fick sällskap av Matilda, hennes syrra Julia samt Hasse och Jimmy. Väldans trevligt men jag är glad över att jag skippade att följa med resten av ligan ut på krogen. Istället vaknade jag till nybakade scones och familjemys innan pappan tog med Stella till simhallen i Älvdalen och jag fick lite egentid. 

På eftermiddagen åkte vi till Heden och hälsade på Lelle och Karin i deras nyrenoverade fina hus. Det var ett speciellt besök. Karin var nämligen med om en mycket svår bilolycka för snart tre år sedan. Till en början svävade hon mellan liv och död men överlevde. Dock så har hon allvarliga hjärnskador och kan inte röra sig, prata eller äta. Det är så fruktansvärt, en ung sprudlande kvinna som hade hela livet framför sig. Igår var första gången jag träffade Karin efter olyckan och det var gripande. Framförallt blir man påmind om hur skört livet är. Och att man ska ta det försiktigt i trafiken. Och att man ska uppskatta och älska de man håller av. Varje dag. 

Ny veckan betyder nya mål och saker som ska göras. För min del betyder det att komma igång med träningen igen efter diverse sjukor. 


Inga kommentarer: