onsdag, april 04, 2012

Vek och halv

Den där jädra magsjukan har varit mig hack i häl. I går morse kände jag mig lite skum så jag stannade hemma och jobbade. Tur det, för på eftermiddagen brakade det lös. Har kramat toastol i natt. Fy fan. Känner mig så vek.

Känner mig även halv. En stor del av mitt liv går nämligen åt att tänka på mat. Jag tänker på vad jag vill laga, smaker som passar tillsammans, nya råvaror jag vill testa och så vidare. När man är magsjuk så tänker man inte på mat. Det kanske låter tramsigt men jag känner mig halv. Så här med påsken i antågande och gäster på väg så hade huvudet vid det här laget varit fullt av idéer. Nu vill jag inte kännas vid det.

Efter den här sjukan så får det vara slut på det här eländet. Punkt.

1 kommentar:

Lotta sa...

Krya på dig!! Inge kul md magsjuka! :(
Kul att du bloggar igen. :)

Kram
Lotta