söndag, april 01, 2012

Tröttmössa

Gårdagen var en trevlig historia, både vad gäller cykling och festligheter. Mitt spinningpass var grymt med Hanna som instruktör, i prickig klänning och med röda läppar. Temat var 50- och 60-talsmusik. Så vi körde gärnet till Twist again och alla andra gamla klassiker. Skönt också att få träna igen. Nu kör vi!

Resten av dagen spenderades med Mini me som tjatade hål i huvudet på mig om att få åka till farmor och farfar, där hon skulle sova över natten. När önskemålen blev verklighet njöt jag av ett par timmar alldeles själv. Det tillhör ju inte vanligheterna att man är hemma själv bara så där. Fick så småningom sällskap av Maria och Matilda. Kan verkligen sakna det där... ett riktigt tjejigt före krogen-häng. Det blir inte så mycket sånt med män, barn och fullt upp i livet. Jag gjorde Strawberry daquiri och det måste ju vara ett redigt startskott för våren. När vi lämnade bygatan var huset ett härligt bombnedslag av strumbyxförpackningar, glansspray, provade klänningar och dito skor och halvdruckna vinglas med läppstiftskant. Underbart!

Middagen och häng efter den var både trevligt och glatt. Sen gjorde jag en Sofia special. Bjöd in till efterfest när Strand stängde klockan ett. Såg till att gästerna hade mat och dryck, tände ljus, satte på musik - och gick och la mig. Haha, så typiskt mig att bli trött mitt i allt och tror att ingen märker att jag smyger i säng. Min man blir alltid lika impad, eftersom han får ta hand om både gäster och disk. Allt medan jag sover gott i min säng.

I dag har vi inte varit de piggaste mörtarna i sjön. Jag gjorde världens godaste brunchrätt, Ägg Benedict, i min tolkning med färsk grön sparris. Sen hämtade vi hem lilla skatten. Lämnade den nyttiga vägen, som för övrigt resulterat i minus både på våg och måttband, för att ta en sväng in i snabbmatsträsket. Vi köpte pizza och varje gång jag gör det frågar jag mig varför. Det är ju fan inte ens gott. Nu mår jag illa, är ännu tröttare måste jobba lite och tycker allmänt synd om mig själv.

Kontoret, söndagsfilm och bingen får det bli.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad trevligt du skriver! : ) Kram Jenny

Sofia sa...

Tack! :) Roligt att du läser...