onsdag, april 04, 2012

Kusinbesök

Herre vad skönt det är när krafterna återkommer. Somnade vid halv tio i förmiddags och vaknade 14.40. Det gjorde susen. En till natts god sömn och jag är som ny.

Och det är tur det, att jag blir som ny alltså, för i morgon kommer min kära kusin Anna med familj från Gotland. Tyvärr så har jag inte haft någon kontakt med mina tre kusiner tidigare på grund av olyckliga omständigheter. Väldigt olyckliga faktiskt, eftersom de är de enda kusiner och nära släktingar jag har i livet. I alla fall så kan vi tacka Facebook för att vi hittat varandra. Jag skickade ett mail förra våren och i juli åkte vi och hälsade på dem på Gotland, där Anna och Martin, mina två äldsta kusiner bor. Lisa bor i Kalifornien men henne hoppas jag få träffa i sommar.

I alla fall så var det mäktigt att träffa Anna. För vi är verkligen kusiner. Skrämmande vilka likheter vi har, fast hon är över tio år äldre än mig. Vi delar bland annat den stora passionen för mat och hon har två restauranger och cateringfirma på Gotland. Här är min fina Anna med sin dotter Olivia, alltså Stellas tremänning.



Det var fantastiskt vad vi klaffade och som tur är så fann även Annas kille Jonas och Stefan varandra. Så det blir ett kärt återseende i morgon kväll när de ska besöka Mora för första gången.

Inga kommentarer: