fredag, april 20, 2012

Mamma mig hit och mamma mig dit

Sunshine är inne i en riktig mamma-period. Förståeligt, kanske, för jag tillbringar mer tid med henne. Jag har tagit alla vab-dagar då min man har nytt jobb. Vi har dessutom ägnat en del tid åt att få klart vårt spa i källaren och det är ju liksom Stefan bäst på. Så det har varit mycket Stella och hennes mamma.

Visst är det mysigt när den man älskar mest i hela världen bara vill vara med mig. Men, det blir jädrigt jobbigt också. Det är mamma, mamma, mamma. Hela tiden. Nu ska vi försöka bryta det. Under protest läggs hon nu av sin far. De ska ha minst en heldag tillsammans i helgen. Utan mamma. Det blir nog bra.

Hon har aldrig tidigare gjort nån större skillnad på oss. Mest för att vi har varit väldigt jämlika. Nu är det hög tid att det blir så igen.

Inga kommentarer: