måndag, april 16, 2012

Jag går inte ut i dag

Okej, inte heller jag tyckte att det kändes särskilt spännande när jag slog upp mina grågröna och möttes av kräksnö. Men, folk blir ju som tokiga och antalet statusuppdateringar som handlar just om snö äro otaliga. Snark.

Helgen har varit till belåtenhet. I fredags hamnade vi på samkväm hos våra fina grannar Tobbe och Patricia. Mycket smidigt att babylarmet räcker ända till granngården. I lördags vaknade Stella förkyld. Jädra dagisbaciller. Vi tillbringade mestadels dagen inne och lagade vårbuffé. Det är så roligt att ha en liten hjälpreda i köket.



Resultatet i sin helhet får ni som bor i Dalom läsa i vårspecialen som kommer i helgen. Här är ett smakprov: Rosé- och laxpaj. Very good stuff.



När jag lagat klart all mat somnade jag ovaggad med Stella. Vaknade halv tio igår utan att nån annan i huset var vaken. Hyllar sjusoveriet och att vår dotter ärvt vår morgontrötthet. När vi piggnat till kom Matilda, Tobbe och lilla söta Selma, Matildas systerdotter, på frukostdejt. Sen hann jag med både cykeltur och pw med Matilda medan pappan i familjen fick på sommarsulorna. Söndagseftermiddagen spenderades hos grannarna för att fira Lillys fyraårsdag. Mycket trevligt.

I går var hon bättre men i dag är Sunshine dyngförkyld. Eftersom jag har slitit som tusan med den där vårbuffén känner jag att jag kan vara hemma med gott samvete utan att ta VAB. Stella sitter dessutom förnöjt och tittar på barn-tv medan jag skriver. Snart ska vi bara ägna oss och mys. En innedag utan att lämna gården är i dag helt i min smak.

Inga kommentarer: