onsdag, april 11, 2012

Håret ryker

Min man är inte att leka med. Man som i hårman. Alltså mitt hår. Får minimera tvättandet för jag orkar inte få det torrt. I kväll var det oundvikligt vilket medförde en halvtimme eller så vid hårfönen. När jag var klar gick brandvarnaren. Som så många gånger förr.

Andra lärdomar för kvällen är att jag verkligen har ett bubbelvatten-beroende. Dricker kanske tre flaskor Sodastreamat Långletvatten per dag. Det är den bästa dryck och törstsläckare som finns. Matilda kallar det Långletvatten, så himla bra. I alla fall så grep paniken tag i mig i går kväll när kolsyrepatronen sjöng på sista versen. Hur skulle jag klara frukosten utan min liter med Långletvatten? Spände ögonen i Stefan för att verkligen göra klart för honom hur viktigt det var att han skulle fixa det i dag. Kom han ihåg det? Nej! Känner på riktigt en abstinens. I morgon köper jag en ny kolsyrepatron, när det gäller beroende går det nämligen inte att lita på att andra ska fixa ens fix.

Ska bli intressant att se om jag kan sova. När jag kom hem strax efter fem var jag så trött och frusen att jag kröp ner under duntäcket ett tag. Strax efter sju, två timmar senare, vaknade jag. Ingen hade väckt mig, eller Stefan hade försökt men jag hade motat bort honom. Sen hade jag en tvåtimmarsläggning, vilket typ aldrig har hänt, av en fröken som inte skulle sova utan åka på sin rosa bil, klappa katten och vara allmänt tvärt emot. Så, jag har spenderat fyra timmar av min kväll i sovrummet. Resten av tiden har jag fönat håret. Nu vet ni.

1 kommentar:

Ville sa...

Hahaha, "när det gäller beroende går det nämligen inte att lita på att andra ska fixa ens fix." Eller hur. :)

Låter som en helkväll, jag ser fram emot att barn en vacker dag men inte mot att behöva lägga någon annan i två timmar; jag har liksom svårt nog att få mig själv i säng i tid!