onsdag, maj 02, 2012

Helg mitt i veckan

Fler såna här veckor tack. Underbart att vara ledig måndag och tisdag. Dagvillan i dag får man liksom ta. 

I helgen har det ätits massa god mat. Har fuskat rejält och riktigt längtade efter vardag med nyttiga matvanor igen. I det här vädret blir man också grymt sugen på motion utomhus. Det får det bli ikväll. 


Min fisk- och skaldjursgryta med aioli. 
Valborgsmässoafton var en trevlig historia. De flesta yngre grannar samlades i Dannes festlada där vi åt grillat och hade det trevligt. Stella var i himmelriket eftersom många av hennes favoriter var där. Så roligt att ha så goda grannar med barn. Vi hade även bjudit in stadsborna Matilda och Tobbe till firandet, som förutom mat i lada även innehöll majbrasa nere vid älven. Sen blev det lite mer fest i ladan när barnen somnat. 
Jag bjöd på min chokladpavlova med halloncurd. Den fick mycket bra betyg. 
I dag är jag segare än seg. Känns som kola i huvudet. Hoppas en snackig lunch i solen med Maria kan råda bot på det.



Inga kommentarer: