torsdag, maj 10, 2012

Ont, det gör ont

Min man försökte till middagen förklara för mig att anledningen till att jag inta kan gå är att jag tar i för mycket. Antar att han syftade på min 1,5 mil långa promenad med barnvagn och mitt brutalt tunga body pump-pass i veckan. För jag kan verkligen inte gå. Skämdes när jag gick på stan, det ser ut som ja, jag vet inte vad.

Det sura med den här värken är att jag kommit igång bra denna vecka. Men nu går det verkligen inte att träna. Hoppas att det släppt lite i morgon så att jag kan mjuka upp min arma lekamen med mer träning. Det är det som hjälper, har jag hört.

Istället för att träna åkte jag hem och trotsade hällregnet. Grillen sparkades igång och det blev härliga kyckling- och grönsaksspett. Unnade mig ett glas zinfandel till det. Fattar inte att jag inte upptäckt denna fantastiska druva tidigare. Zinfandel, köp det.

2 kommentarer:

Ville sa...

Stretchar du ordentligt (riktigt ordentligt!) efter pass och långpromenader?

Sofia sa...

Haha, neeeej. Bara lite. Ska bli bättre på det!