fredag, maj 11, 2012

Från soffan

Jobbar i soffan. Det är ju den stora fördelen med mitt jobb, att jag kan jobba varifrån jag vill. I alla fall om jag ska sitta och skriva. Slås ofta av hur fantastiskt det är med teknik. Som nu, när jag från soffan, med katten i knäet och Stella i soffan bredvid kan komma åt företagets alla servrar och lägga in och titta på jobb. Fantastiskt. 

Vi har vinkat av Madrid-resenärerna pappan och Lelle. Helt fantastiskt att han jag är gift med lyckas försova sig till och med när han ska på jobbresa. Skulle egentligen skjutsa dem men när han väcker mig och Stella en halvtimme innan tåget går så finns det inte en chans i världen att vi ska hinna få i oss välling/frukost och på oss kläder. De fick ta en av våra bilar som jag måste få hjälp med att plocka upp senare. Angående den där resan så fick jag i bästa mamma-manér vinka hej då med orden "kom nu ihåg att Madrid inte är som Mora". 

Hemmavid blir det lugnt och skönt i helgen. Det är precis vad vi behöver. 

Inga kommentarer: