tisdag, maj 22, 2012

Tillbaka i verkligheten

Det var några riktigt fina dagar i huvudstaden. När jag hittar sladden bjuppar jag på bilder.

Så länge nöjer jag mig med att konstatera att den här morsan inte pallar en natt på Stureplan längre. Efter den fullkomligt galna möhippelördagen var jag så trött att det saknade motstycke i söndags. I går la jag mig halv åtta vilket som tur är tog mig tillbaka till verkligheten igen.

Vardag, det är fint när det har varit fullproppad långhelg. Och med det här vädret, tänk att man varje år slås av hur fantastiskt det är när sommarsolen gör entré. Jag njuter i fulla drag. I dag har jag bland annat klappat kossor på arbetstid, vilket ju lämpar sig väldigt bra i detta väder.

Trots att jag kom hem sent, blev sur över lite otacksamhet och var allmänt sugen på att göra ingenting så pallrade jag mig i väg till gymmet. Nu har jag nya krafter och ska ta dem med mig och krypa till sängs. Har sorg över att jag nu sett alla avsnitt av Bron. Det får bli lite play-tv istället.

1 kommentar:

Mimmi sa...

Hejsan Sofia!
Jag har en liten fråga, skulle du kunna lägga ut receptet på choklad"tårtan" med halloncurd.
Tack på förhand!
Mimmi