onsdag, maj 23, 2012

Dåligt och bra

Glad i hågen och blomstershoppingsugen till tusen rullade vi in på Granngårdens parkering, jag, svärmor och Stella (den sistnämnda mycket stolt över sin nya chockrosa solhatt). Vilken jävla besvikelse. Det enda som fanns att köpa var några stackars torra plantor som var både fula och vissna. Jag sa vad jag tyckte och fick svaret att leverans kommer i morgon. Tog nya tag på Maxi, men även där gapade det tomt i hyllorna. Jag var så jädra besviken när jag åkte hem med tom bil, den som skulle vara full med örter och blomster i massa färger. Får ta nya tag i morgon.

Det braiga med den här kvällen var dock att jag fick tid för annat än att ha jord på fingrarna. Jag har skurat altanen, tagit fram alla utemöbler, klippt rosenbuskarna, rensat ogräs, klippt lite gräs (resten klippte min man), krattat och allmänt fräschat upp i vår trädgård som är av modell större. Nu försöker jag varva ner men som vanligt när jag väl satt igång ett projekt så kan jag liksom inte sluta. Att ta sig till soffan med datorn är ett stort steg.

Kvällens lärdom är alltså att det kan komma något bra ur något dåligt. Andra lärdomar är att inte klippa taggiga rosenbuskar iförd leggings av klassisk nylon samt att den årliga diskussionen om gräsklippning är ett mycket säkert sommartecken. Jag menar att man kan åka så fort som åkgräsklippar´n går. Maken menar att det inte blir riktigt klippt då. Så det blir en katt- och råttalek. Jag speedar och han springer efter och säger åt mig att växla ner. Humor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon Grannen! Jag shoppade mina blommor i Stackmora. Allitd ett säkert kort. Sen köpte jag även några blommor på Mora handelsträdgård. Dom har ju fått det så fint. Och så har det ju öppnat en blomsterhandel i gamla affären i Bäck också:) Jag var också in på granngården igår för att köpa jord(vilket fanns). Men gud så jag skrattade åt deras blomutbud, med tanke på hur fina blommor dom såg ut att ha i annonsen:) Lycka till! Kramar!/Jenny

Anonym sa...

Har ett superbra tips!!!!
Är precis hemkommen fr ÖB ( av alla ställen:) och där sålde d suuuperfina, höga olivträd för 139 kr!!! Jag köpte två stycken på en gång!!! Vilket kap!! Såå fint att ha i större kruka på altanen! Och som sagt, verkligen jättefina, inget skräp..
Ha en fortsatt underbar dag// lina