fredag, maj 04, 2012

Freeeeedag.

Men oj vad alla tjatar om att det snöar. Jag har egna ögon att se med! Tar vara på skitvädret och tar därför en riktig kojdag i hemmets lugna vrå med Sunshine. I dag älskar jag extra mycket att vara ledig fredagar.

Den enda utflykten för dagen blir Maxi. Jag tackar gudarna för vår quattro som trots sommarsulor pallar med snömodd. Fredagshandling tillhör mina favoritsysslor. Det enda jobbiga är att det blir så dyrt. Herregud så dyr maten blivit. Helst den bra maten. Det blir ju lite av en klassfråga faktisk. Skrämmande för kommande generationer. I dag ska jag, om jag orkar, göra nåt som nog är nästa stora mattrend; egengjord korv. Korven ligger ju stadigt på matbordet i de svenska hemmen. Tyvärr innehåller ju de allra flesta köpekorvarna alldeles för mycket skit och alldeles för lite kött. Därför ska jag lära mig göra egen.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Imponerande! Skulle aldrig komma på tanken att göra egen korv. Åh vad jag också skulle vilja tycka det är kul att laga mat!

Maria sa...

Jobbar som frisör och måste bara berätta en sak ang. korv.
Förra veckan klippte jag en man. Tänk er sur, inskränkt gubbe på 60+ som aldrig varit utanför byns gränser. Vet ni vilken typ jag menar?
Under klippningen satt han och beklagade sig över de nya, moderna restaurangerna i Mora som bara serverade konstig mat i fina uppläggningar, man visste knappt vad det var för mat och inte blev man mätt heller av de små portionerna.. (ja han lagade ju inte mat själv, det hade ju alltid hans fru gjort innan hon dog och det fanns ju inte i denna värld att han själv skulle göra ett försök vid spisen, det är ju kvinnogöra!) Ja ni hör ju... Har ni en bättre bild utav mannen nu? ;)
Mannen avslutar hela diskussionen med:
- tacka vet jag MoraKlockan, där kan man få sig en korv, då vet man då iallafall vad det är man stoppar i sig!
Öhhh, då vet man iallafall vad man stoppar i sig?!? hahaha, kändes dock meningslöst att gå in djupare i diskussionen med denna man, hahaha

Sofia sa...

Camilla, det är bara att sätta igång - då blir det roligt :)

Maria, HAHAHA, vet precis vilken typ av gubbe du menar. Och för dem är ju korv extra heligt.

jan sa...

Jag vet vilken korv de fåt på Moraklockan. Hur såh gubben ut? började efternamnet på Ka?