tisdag, maj 15, 2012

Bron!

Jag är ett big fan av alla typer av deckare. Det ska vara mord, spänning, poliser och så vidare. Sverige är ju inte direkt bra på att leverera kvalitativa deckare. Men det finns undantag. I söndags, när jag i min ensamhet var ruggigt sugen på spänning, började jag se Bron på SF Anytime. Det är en svensk/dansk deckare med bland andra Sofia Helin som gick på teve för ett tag sedan. Ruggigt bra. Och ruggig. Kan inte sluta titta. Det blev tre avsnitt á en timme i söndags och dito igår. Nu är det fyra avsnitt kvar och jag längtar till ikväll när jag får krypa ner under filten med katten på magen.

Ni hittar Bron här. Tycker för övrigt att SF Anytime och liknande "se på film när man vill"-sidor är ett fantastiskt sätt att hyra film på. Inget som ska hämtas eller lämnas. Vi har det i vår boxer så det är bara att knappa runt på teven och välja film. Jag är stolt film- och musikbetalare och är emot olaga kopiering av upphovsrättsskyddat material. Detta för att jag begåvats med insikten att om man inte betalar för filmerna och musiken så görs det inte lika mycket bra film och musik. Varför skulle den underhållningen vara gratis? Spotify, iTunes och SF Anytime används flitigt hos oss. Hur gör ni?

3 kommentarer:

Ville sa...

Jag hoppas verkligen att du menar att du är emot upphovsrättsintrång och olaga kopiering av upphovsrättsskyddat material, och inte fildelning. Det är absolut inget fel på att dela filer med varandra - det är ju lite det hela internet handlar om.

Sofia sa...

Haha, okej det var så klart det jag menade.

Anonym sa...

Såg bron när den gick på TV. Bästa serien jag har sett någon gång! Gick hela veckan och längtade efter onsdag kväll!Och då ska tilläggas att jag inte är något TV-fan över huvudtaget....
Ha en fortsatt bra dag och tack för en trevlig blogg! // Lina