måndag, maj 14, 2012

Saker som gör mig glad

Bland allt jädra rusk så finns det några saker som gör mig redigt glad. Här kommer några. 

Mina rabarber. Om det inte vore för att jag just nu inte äter massa sötsaker så hade jag gått bananas och gjort sylt, saft, kakor, efterrätter, kräm och allt annat jag kan hitta på. Ska skörda de späda och frysa, för det är de som är godast. 


Min dotter. Så klart och den överväldigande kärlek jag känner för henne. 


Närheten. Att ha så många vänner nära är fantastiskt. Vilken tillgång i livet liksom. Och det är så roligt att många av mina vänner har fina barn som vi kan hänga med. Här Ella och Stella i går på treårskalaset.



Träningen. Varje gång jag kommer igång, igen, så kan jag liksom inte vara utan den. I dag insåg jag att om det ska bli någon träning så får det bli på lunchen. Blåsten och regnet gjorde att jag valde löpbandet och kutade sex kilometer. Mår så jääävla bra efteråt. Dessutom hade jag en sprillans spotify-lista att köra till. Då blir det extra roligt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Underbart med dessa "vardags-saker" som glädjer en och ger en lite extra vardagslyx :)
Såg att min rabarber också har börjat skjuta i höjden nu, så snart blir det paj, en av mina rabarber-favoriter, MUMS! :P

Karin sa...

Det syns att min kära dotter älskar att klä sig själv i mössa och gummistövlar:)
Tänkte på mitt bröllopstal till en kär barndomsvän som jag höll förra våren.
Jag sa att jag alltid hade gröna gummistövlar, utklädningshatt och andra tokiga kläder på mig, medans hennes kära mamma flätade hennes hår i fina inbakade fätor..hon hade vackra Madicken klänninga och var så fin.
Men Pippi och Madicken fann varandra där bland kottar och troll, och än idag 30 år efter så är dom lika bra vänner.
Hoppas att det även blir så för våra döttrar.
Kram din Pippi