torsdag, september 02, 2010

Underbar morgon

Det är en riktigt skön morgon i Långlet. Vi vaknade av telefonen klockan åtta och sen haft lugn morgonlunk. Stella fick välling, i vanlig ordning men jag fick inte det jag brukar äta till frukost. Äter alltid, alltid ägg på vardagarna. Stekta. Kokta. I omelett. I äggröra. Tre ägg i nån form. Varje dag. Inget annat förutom kaffe. Tillslut sprutar det nästan ägg ur öronen. Jag behöver variation men att få i sig motsvarande protein till frukost är svårt. Men det finns ju alltid keso. Så i dag blev det en härligt vacker tallrik med ett lass keso, blåbär, torkade aprikoser och rostade nötter. Så gott!



Nu ska jag svira om oss från pyjamas till nåt mer lämpligt. Kan inte bestämma om vi ska åka på babyöppet eller inte. Så vi får se. Klart är i alla fall att jag vill göra nåt i dag.

1 kommentar:

Karin sa...

Åh, nån mer som går bananas på ägg till frukost alltså! Finns det nått bättre... När jag ammade Alice trodde jag att hon skulle bajsa ägg bara för att jag åt det hela tiden :)

Vad fint det blev med balkongen! Och vilken fantastisk utsikt...
Bra jobbat!