onsdag, september 29, 2010

Tårta

Det är en helt vanlig morgon på bygatan 17. Jag äter ägg, Stella drar ner saker och missbebisarna härjar. Samtidigt bjuder hösten på ett fantastiskt väder utanför. I dag ska vi vara ute, i alla fall nån timme. Höstsol och gula löv, utseendemässigt är det inte mycket som slår det.

I går var jag ganska produktiv. Stella fick vara med sin farmor ett par timmar på eftermiddagen och jag passade på att jobba. På kvällen kom alla föräldrar för att fira. Min älskade make fyllde ju år i lördags så det var tårtkalas. Köpte en god en från Maxi.



Hela tårtkalaset gick i rosarött.



Onsdagar betyder sång. Det är så kul! Efteråt fika med alla trevliga mammor/pappor och barn.

I dag håller jag mig från debatter, hihi.

Stella och Harry som snart ska flytta. De klättrar själva upp i hennes stol, trots att det är förenat med en viss pälsförlust. Barnvänligare kattungar än det här finns inte.




Stellas rosa vrålåk får Bobbycars och annat att blekna i jämförelse. Lillgumman fick den här av Per, Maria, Benny, Carro, Hasse och Jimmy i doppresent och den är ju to die for. Dessutom älskar hon att dra runt med den.



Ha en underbar onsdag kära läsare.

4 kommentarer:

ulle sa...

Hej! Håller med att Stellas rosa vrålåk är helt magnifik,så fin! Dom där fina fina muggarna kommer jag få lov att köpa själv,har letat efter dom och vips så hittar man info och allt genom din blogg. I like! Och för att avrunda detta stalker-varnings-kommentaren så måste jag erkänna en sak! I lördags va jag och resten av familjen i nusnäs och fikade och ute öste regnet så vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på så vi tog en sväng med bilen...och åkte förbi ditt hus :) Har ju sett på bilderna hur fint det ser ut att vara så vi gled lite diskret förbi för att se det in real liksom haha! Ja,lite knäpp är jag allt. Ha en fin höstdag!

Alex sa...

Vilka härliga bilder!!! Sötungen kommer bli LIVSFARLIG när hon blir äldre. ;)

Sofia sa...

Ulle: Ja köp Green Gate. De är ljuvliga på alla sätt och vis.
Nästa gång ni är ute och åker i Långlet så hoppas jag verkligen att ni kommer in på en fika!? Det är ett måste.
Kram till dig!

Alex: Vad rolig du är. Men det ligger nog nåt i det. Kommer bli en riktig puma av den här sötungen :)
Miss you. Kram.

Emma H sa...

Hon är alldeles för go, Stella, och jag kan inte fatta att hon redan är ett helt år!!! Och så den där bilen ja, du kan tro att jag gått och spanat på sådana, eller i alla fall en röd variant som de hade på Kuckelikana. Men sedan fick Vincent sin blå bobbycar i ettårspresent av farmor och farfar och inte kunde jag med att shoppa loss på en extra lyxbil bara så där.