måndag, september 27, 2010

Jag har vågat!

Ligger i soffan, under filt och hör missarna busa. Stella sover och jag njuter av att inte göra någonting. Det är behövligt, för helgen har gått i 720.

Man kan säga så här; jag vågade, vann lite, vågade lite till och vann ännu mer. Känner mig euforisk och riktigt stolt över mig själv. Över vad kan jag tyvärr inte skriva men det kommer, antar jag.

Helgen i Stockholm var så bra. Vi bodde bra och hade det bra. Hann träffa fina människor vi gillar, som faster Therese och Sven, Emelie, Benny och Carro.

I dag är en dag för återhämtning. Stella, som ju är van att bo på landet, har varit storstadsbebis och bland annat provåkt tunnelbanan. När jag rullade vagnen i stan kunde jag inte låta bli att fundera över hur man kan välja att bo i Sthlm om man har barn? Jag skulle aldrig vilja det. Tunnelbana som luktar urin, människor överallt och annat storstadigt är kul nån dag men inte var dag. Nej, då trivs vi bättre här i lugnet och friskluften.

Det kommer att bli en prövning att i dag inte göra någonting. Men jag ska klara det.

10 kommentarer:

Maria sa...

Nu blir jag nyfiken! Hoppas få veta vad det handlar om...

Maria sa...

Vet inte var jag fått det ifrån men något säger mig att det handlar om en musiktävlig. Har jag helt fel?

Marina sa...

Heja dig - vad det än handlar om! Ska bli spännande att få veta. Njut ordentligt i soffan nu!

Karin sa...

Du har vågat-helt rätt!Duktiga du-chanser ska man ta!
Jag har också vågat-flytta ifrån den där stressen i tbanan..det är också att våga.
Våga landet och ibland mysbralla.
Kram kram ses på freda.

Caroline G sa...

jag är lite lätt övertygad om att det kan röra sig om svenska versionen av Masterchef, eller är jag helt ute och cyklar?

Sofia sa...

Inom sinom tid ska jag berätta.

Caroline: Haha, tyvärr inte det heller. Såg att det kommer till Sverige men jag har inte nerver att söka det.

Ni får fortsätta gissa!

Maria sa...

Jag ändrar min gissning. Det var uttagning i Stockholm 25 september, så jag håller med dig Caroline G. Det måste vara Master Chef!

Mia sa...

åååhh, va spännande!!
väntar med spänning att få veta vad det är för nåt!! håller tummarna iallafall :)

(det va jag som frågade dig i ett tidigare inlägg om vad som skulle hända i Sthlm, men eftersom jag glömde skriva dit namnet så blev jag anonym...)

Sofia sa...

Ni är roliga ni.

Jag LOVAR, det har ingenting med något tv-program att göra. Det är något jag tänkt göra en längre tid och nu har gjort.

C sa...

KUL att vi hann se dig också en kortis! Typiskt bara att ni skulle lägga beslag på våran skumpa för kvällen ;D

KRAMAR till alla 3 och hoppas vi ses snart igen!