fredag, september 17, 2010

En skön ensamstund

I morse slog jag upp min blågröngrå fem över nio. Då hade Stella ännu inte vaknat... och hon gick och la sig halv åtta i går. Den ungen är sanslös alltså. På ett mycket bra sätt. Vi är båda utvilade i dag.

Med anledning av den extrema långsovningen så uteblev förmiddagsluren och det fick bli en lunchlur istället. Så i dag kan jag helt koncentrera mig på att äta lunch utan att hålla ett halvt öga på min blonda mini me. Det är rätt skönt faktiskt.

När stjärnan vaknar ska vi dra ner på stan en sväng. Det var lilla julafton häromdagen.. för varje år vid den här tiden kommer bland annat H&Ms bonuscheckar. Man kan ju lugnt säga att jag är en guldkund hos dem och det lönar sig. Sexhundra att handla för. MQ skickade också ut checkar men tyvärr har vi ju inte det i Mora. Där är vi också guldkunder efter endast två köp förra året.. en Peakjacka för sju tuss och en kostym i samma prisklass till bröllopet. Det lönar sig att ha såna här klubbkort. Gillas skarpt!

Nu ska jag försöka hinna en massa medan Tellan sover.

Trevlig helg kära läsare.

3 kommentarer:

ulle sa...

Trevlig helg på dig med!

Anonym sa...

inge illa menat, men hur gick det med den köp-fria månaden?? :)
har inte sett att du skrivit nå om det...

Sofia sa...

Tack Ulle.

Haha, köpfria månaden gick bra... tills i dag. Men då fick jag ju använda mina rabattcheckar ;) Och nån hundring till. Det är med mig som med politiker, man vet aldrig liksom ;)