torsdag, april 29, 2010

Ljummen vind

I dga har det varit ljuvligt ute. Ljumna vindar har jag längtat efter! Lilla fröken fick sitt sexmånadersvaccin i går och har haft lite feber och varit trött sedan dess. Även hennes mamma har varit trött så vi tillbringade förmiddagen i sängen med sov och mys. Efter det fick vi båda nya krafter. Mormorn kom på lunch och tog en liten prommis med Stella i vagnen medan jag pysslade lite. Sen drog på näst sista föräldrarträffen på BVC.

Det bästa med våren är att dagarna blir längre. Nu på kvällen tog jag och Lotta en skön promenad i Östnor. Cyklade även en vända och det ju så skönt att känna håret i vinden. Frihet.

I morgon är pappan hemma och ska med på babysim. Kul! Direkt efter simningen bär det av till tåget för att hämta min Caroline. Kan inte beskriva hur kul det ska bli henne här i helgen. Planerar oxfilégrillning med gästen och vår bäste Hans i morgon kväll, Valborgsmässoafton. Kanske blir en vända till majkasen i byn och säkerligen en massa skratt och babbel. Älskar verkligen när mina vänner kommer på besök!

Nu ska jag ta hand om ett rent tvättberg modell större och städa klart. Älskar ett rent fräscht hem utan smutstvätt när det är helg. Då kan man bara njuuuuta.

Inga kommentarer: