torsdag, april 08, 2010

Denna veckan...

... har gått fortare än vanligt och det är väl inte så himla konstigt egentligen. I tisdags, när alla runt omkring hade jobbångest efter långhelgen kände jag mig bara så lyckligt lottad som fick fortsatta den härliga ledigheten, eftersom det bjöds på finväder. Svettig powerwalk innan jag dök djupt ner i en solstol med glossiga matmagasin, medan Stella sov i skuggan. Sämre kunde man ju ha det...

Fröken har även showat vidare i både hoppgunga och gåstol.



I går var det dags för ett mycket kärt återseende. På BB träffade jag/vi underbara Sigrid, även kallad Siggan, och hennes man Andreas. De fick sitt andra barn, Signe som är född den 19 oktober, precis som Stella. Siggan och jag fann verkligen varandra och medan de andra nyförlösta höll låg profil så satt vi och snackade och tjöt av skratt i matsalen. Det var VM i fniss, typ. Och det var så himla roligt. De bor i Falun och vi har sagt att vi ska ses hur länge som helst. Denna vecka är de i Gesunda och i går lämnade Siggan och Signe resten av familjen och kom hit på fika. Det var precis lika roligt i går som på BB. Vilken tjej! Var också väldigt roligt att se Signe och Stella som ju faktiskt är exakt lika gamla. Denna lilla tös var också i Stellaklass, det vill säga med skratt och leenden nära till hands.




Efter mycket trevlig eftermiddag i går åkte jag på kul möte inför nya uppdrag som jag tror kan bli hur kul som helst. Och bra, fasiken så bra. Mer om det vid ett senare tillfälle...

I dag rev jag i gång ett tidningsprojekt som jag gör två gånger per år. Tänkte jobba intensivt med det ett par dagar i veckan och i dag tog Stefan ut en pappadag och jag lånade ett kontor hos mamma och pappa där jag arbetade i från. Innan jag gick på mammaledighet åt jag och Matilda lunch två, tre gånger i veckan och i dag var det comeback. Vi moffade Flygande Jakob med pannkakor till efterrätt (?) på Parken. Gott men framförallt himlans trevligt. Trots paltkoman lyckades jag få en del gjort under eftermiddagen...

Lite kul och spännande är det allt att åka och arbeta en dag... men inget slår känslan att komma hem och rusa in och gosa ner sig med Stella. Det rä så att jag kan gråta av lycka! Hemmapappan lagade mat och det är ju inte varje dag, lyx! Och gott. Nu på kvällen kom grannligan som inte fattat att man ska heja på Mora om man bor i Mora. Nej, de hejar på Leksand och att tyda på hur tongångarna går, samt det faktum att en av matchtittarna lämnat stället, verkar det som att det inte heller denna gång gick LIF;s väg.

Nu ska jag ta tag i lite tvätt och packning. I morgon bitti styr jag och Stella mot Venjan där mormor väntar. På kvällen ansluter även pappan och morfarn´från respektive jobb. Lilla familjen ska på all inklusive-dygn med andra ord. Gott!

1 kommentar:

emelie sa...

Sot ungar va goa dem ser ut :)