måndag, april 26, 2010

M A L L I S!

Finns det något bättre än att ha något att se fram emot? Så där så att det pirrar varje gång man ägnar det en liten tanke. Så har vi det nu. Vi ser sjukt mycket fram emot den 5 juni. Då ska nämligen hela lilla familjen till Mallis en vecka. Lycka. Som om det inte vore nog så ska vi resa med härliga familjen Wigren/Starell: Karin, Freddan och Ella. Jösses, vilken underbar resa det kommer att bli.
Man har ju lite andra kriterier när man ska resa med en halvårsbebis (Stella) och en ettårsbebis (Ella). Familjehotell, precis vid stranden, med stora rum är bokat i Alcudia. Jag, som lätt blir stressad och in-i-varje-detalj-planerande redan innan vi fick barn när vi ska resa har redan gått igång. Har ringt flybolaget och frågat. Researrangören och frågat. Karin och frågat. Nu har jag sex veckor på mig och coola ner. Haha.
Som jag ser fram emot solstolshäng, bebisbad, snicksnack, kortspel på balkong, salta bad och kanske en och annan fruktdrink framåt kvällskvisten.
Så. Nu längtar vi.

Mallis-resan är även förknippad med dagar i bikini. Nu är ju typ alla bebiskilon borta sen ett tag men magen är ju lite degigare än innan. Det ska vi nu försöka råda bot på. Var i går och kollade in ett gym ett stenkast härifrån. Tänker mig tre styrkepass i veckan och minst en timmes powerwalk varje dag. Kanske att jag lägger på nåt löppass också, om jag blir taggad. Vi får se. Känns urtöntigt att skriva det men beach 2010 är igång.

1 kommentar:

Karininen sa...

Ja-nu längtar vi.
Sol å bad och underbart sällsis:
Ni.
Kram