tisdag, april 13, 2010

Ofräsching

I dag har väl inte varit min fräschaste dag. Började känna mig risig i går och i natt så vaknade jag med igentäppt hals. Jag har väldigt sällan ont i halsen eftersom jag rensat (opererat) den fri från halsmandlar och annat tjafs. Så de gånger jag känner av halsont så är det med besked. En gång fick jag till exempel halsböld, och det önskar jag inte ens min värsta fiende.
I morse var jag så risig och resten av dagen med för den delen. Har glidit runt i en rosa för stor pyjamas, raggisar och storkofta alltmedan solen har strålat utanför. Buuhuu så synd jag tyckte om mig själv. Stella, den lyllosen fick sova i skuggan i vanlig ordning medan jag sov inne i soffan med babylarmet bredvid örat. När pappan kom hem fick Stella ta en prommis i sittvagnen. Tin, världens bästa Tin är så otroligt snäll, go och generös. Eftersom vi tycker att det är lite tidigt att bygga om liggdelen till en sittdel så har vi fått låna hennes sittdel (vi har precis samma vagn, Bugaboo Camelon, den enda snygga vagnen i världen för övrigt). Nu kan alltså Stella vara ute och åka i sin vagn och se världen sittandes. Hon vill inte ligga, annat än när hon ska sova, den damen och jag tycker att det går oroväckande fort allting. Hon står själv mot soffkanten och är inte ens sex månader. Och sitter gör hon väldigt stadigt. Snart går hon väl. Och då blir det inte en lugn stund.

Nu känner jag mig sådär härligt mysig, trots sjuka i kroppen. Stella och jag tog en lång, plaskig dusch förut. Myyyys. Nu ska jag ta min krassliga kropp och knopp, bädda ner den i sängen och se en film. I morgon hoppas jag att jag är tillbaka i normaltillstånd. Finns så mycket jag vill göra, så många jag vill träffa. Frisk.nu. Tack!

1 kommentar:

mooona sa...

krya på dig!