lördag, april 24, 2010

Lite egentid

Vilken känsla att vakna av solens strålar där bakom rullgardinen. Det är något alldeles speciellt med våren, måste jag säga. De senaste dagarna har varit rätt intensiva så det jag har för mig just nu är välbehövligt: egentid. Stefan är ute och går med Stella, han gick även upp med henne vid åtta (efter att ha sovit 13 timmar utan uppvak). Jag fick ligga och dra mig och tänka. Nu har jag gått upp och gjort en god frukost. Ska snart bege mig ut i en solstol och lapa lite sol och läsa tidningar. Mys för mig själv.

I går var det babysim igen. Det är så kul! Denna vecka var det vår tur att ta bil så vi hämtade upp Agneta och Linus. På plats i Älvdalens simhall vevade Stella med armarna så att alla i hennes närhet blev rejält blöta.. inte minst hennes mamma. Hon verkar tycka att det är mysigt och kul att vara i vattnet och eftersom jag fullkomligt älskar allt vad bad heter så hoppas jag att även lillfröken blir en liten fisk. Jag är själv en sån där som utan problem kan gå i sjön så fort isen släppt typ (har även varit i och badat utan att isen smält, under en filminspelning men det är en annan historia).
Efter babysimmet blir bebisarna så himla trötta. Stella orkade knappt äta men jag fick i henne lite innan och däckade i bilstolen. Agneta och jag konstaterade att även mammorna blir trötta efter simningen, fast vi bara går runt och drar bebisarna. Och inte minst blir mammorna vrålhungriga. Jag skulle kunna äta en ko... men sansade mig och tog en burgare. Vi ville helst ha thaimat men det var så lång väntetid att det fick blir burgare. Kan inte minnas när jag åt skräpmat i form av burgare till lunch. Men gott var det.

Tillbaka i Mora igen så helghandlade jag och Stellis. I går var det även dags för stjärnan att äta kött för första gången. Jag kokade köttfärs och gjorde en sås på kokspadet. Till det blev det potatis och palsternacka. Hon älskade det. Hon älskar allt man ger henne, för övrigt. Har även börjat med mellis i form av macka med smör och det tycker hon är roligt att kladda med. Fan vad kladdigt det blir. Pedanta morsan får panik när det blir kladdigt men här antar jag att det bara finns ett förhållningssätt - VÄNJ DIG, Sofia. Hehe.

I går kväll, efter att vi grillat en fin biff kom våra härliga grannar Maria och Per över. Jag älskar den typen av grannskap, med folk man tycker om som det bara är att springa över till i mysbyxor. Vi åt vit chokladfondue med färska jordgubbar och spelade sen spel. Jag och Stefan spöade grannparet i Så ska det låta. Sen spöade Per oss andra i Chicago innan vi rundade av. Attirackarns vad trevligt det var!

I dag ska jag hänga med Pyran, min barndomsvän. Vi ska få oss lite nostalgi. När vi var små var det typ årets höjdpunkt när det var marknad "på byn" i Orsa. Åh, vi sparade pengar och planerade vad vi skulle göra och köpa. Well, vi kan ju konstatera att tiderna förändras. Känner inte ett dugg sug efter vårmarknad på annat sätt än att få lite nostalgi. Så Pyran och jag ska dra runt Stella och kika lite i solen. Mys!

Nej, solen var det.

Inga kommentarer: